استقرار نظامیان ارتش ونزوئلا در مرز با کلمبیا به دلایل امنیتی

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، ارتش ونزوئلا به دلایل امنیتی امروز شنبه در حال استقرار نظامیان این کشور در مرز با کلمبیا است.

استقرار نظامیان ارتش ونزوئلا در مرز با کلمبیا به دلایل امنیتی

بر اساس اعلام این خبرگزاری، اقدام امروز ارتش ونزوئلا به دنبال دستور صادره از سوی نیکلاس مادورو رئیس جمهوری قانونی و منتخب این کشور انجام شده است.

لازم به ذکر است، خوان گوایدو رهبر شورشیان مورد حمایت غرب پیشتر و به بهانه همراهی یاری های آمریکا به شورشیان با نقض قانون ممنوعیت خروج از کشور به کلمبیا رفته و میخواهد با محموله های آمریکائی به این کشور بازگردد.

این در حالیست که ونزوئلا طی هفته های گذشته با تحولات سیاسی مهمی روبرو بوده است.

خوان گوایدو رئیس مجلس ملی ونزوئلا و رهبر شورشیان مخالف دولت این کشور چهارشنبه 23 ژانویه به دنبال تظاهرات ضد دولتی در کاراکاس خود را رئیس جمهوری موقت این کشور اظهار داشت.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نیز با نقض منشور ملل متحد بر لزوم عدم مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل پس از سخنان گوایدو با انتشار بیانیه ای مضحک اظهار داشت: خوان گوایدو، رئیس مجلس ملی ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهوری موقت این کشور به رسمیت می شناسم!

نیکلاس مادورو طی سخنانی در جمع طرفداران خود مقابل کاخ ریاست جمهوری کاراکاس اظهار داشت: ونزوئلا تمام روابط خود با آمریکا را قطع نموده است. این کشور درصدد کودتا علیه دولت قانونی و منتخب در ونزوئلا است. تمام دیپلمات های آمریکایی در ونزوئلا در عرض 72 ساعت باید کشورمان را تَرک نمایند.

در همین رابطه، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پیشتر در سخنرانی خود اعلام نموده بود که ارتش ونزوئلا یا باید پیشنهاد عفو قانونی خوان گوایدو رهبر مخالفان در ونزوئلا را بپذیرد و یا همه چیز را از دست بدهد.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 4792

به "استقرار نظامیان ارتش ونزوئلا در مرز با کلمبیا به دلایل امنیتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقرار نظامیان ارتش ونزوئلا در مرز با کلمبیا به دلایل امنیتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید