اضافه کاری جنگل های حاره ای برای ادامه حیات در زمین

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، مطالعه گسترده دانشمندان ناسا درباره جنگلهای حاره ای زمین نشان می دهد به احتمال فراوان و خیلی بیشتر از آنچه پیشتر تصور می شد، این جنگلها حجم قابل توجهی از گاز گلخانه ای دی اکسید کربن را جذب می نمایند. از این نظر می توان نتایج این مطالعه جدید را خبری خرسند نماینده برای حامیان محیط زیست زمین به حساب آورد.

اضافه کاری جنگل های حاره ای برای ادامه حیات در زمین

این مطالعه برآورد می نماید جنگلهای حاره ای زمین حدود یک چهارم میلیارد تن دی اکسید کربن از کل 2/5 میلیارد تن دی اکسید کربن جذب شده توسط جنگلهای دنیا را از ترکیب گازی زمین خارج می نمایند.

این برآورد نشان می دهد فعالیت جنگلهای حاره ای به مراتب بیشتری از جنگلهای کانادا، سیبری و سایر مناطق شمالی زمین است.

محققان این مطالعه جدید را بسیار دلگرم نماینده عنوان نموده اند چون به عقیده آنها درحال حاضر جنگلهای مناطق شمالی زمین کارایی چندانی برای جذب دی اکسید کربن ندارند و با فعالیت مناطق جنگلی حاره ای، بخش قابل توجهی از این گاز گلخانه ای جذب و دفع می گردد.

به طور طبیعی جنگلها و سایر گیاهان سبز روی زمین حدود 30 درصد از آلاینده کربنی دی اکسید کربن فراوری شده توسط انسان را جذب و در فرآیند فتوسنتز به کار می گیرند و این درحالی است که اگر این میزان به هر دلیلی کم گردد، گرمایش دنیای زمین سرعت قابل توجهی خواهد گرفت.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 12799

به "اضافه کاری جنگل های حاره ای برای ادامه حیات در زمین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اضافه کاری جنگل های حاره ای برای ادامه حیات در زمین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید