افزایش هزینه مجوزهای Arm منجر به گران تر شدن تراشه ها می گردد

به گزارش بلاگ پو، اگر پیگیر خبرهای مربوط به اپل باشید، احتمالا می دانید که کامپیوترهای اپل به زودی به بهره گیری از تراشه های مبتنی بر معماری Arm روی می آورند. این یک تصمیم بسیار مهم محسوب می گردد زیرا در حال حاضر تراشه های مبتنی بر این معماری عمدتا در گجت هایی مانند گوشی ها و ساعت های هوشمند مورد استفاده قرار می گیرند.

افزایش هزینه مجوزهای Arm منجر به گران تر شدن تراشه ها می گردد

حالا طبق گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت Arm که مجوز مربوط به طراحی تراشه ها را به فروش می رساند، میخواهد هزینه مربوط به این مجوزها را افزایش دهد. به گفته منابع مطلع، میزان این افزایش بسته به شرکت موردنظر متفاوت خواهد بود اما مبالغ جدید می تواند چهاربرابر بیشتر باشد. باید خاطرنشان کنیم به غیر از اپل، شرکت های مانند سامسونگ، کوالکام، هواوی و مدیاتک برای ساخت تراشه های خود از معماری Arm بهره می برند.

بدیهی است که هزینه صدور مجوز تنها بخشی از هزینه نهایی یک تراشه را تشکیل می دهد ولی افزایش 4 برابری هزینه مجوز مطمئنا تاثیر زیادی بر قیمت نهایی تراشه ها خواهد داشت. تراشه ها هم اکنون از گران ترین بخش های گوشی های هوشمند محسوب می شوند و تغییر در قیمت آن ها تاثیر زیادی بر قیمت نهایی گوشی ها خواهد گذاشت.

شرکت Arm در سال 2016 به هولدینگ SoftBank در ازای پرداخت 32 میلیارد دلار واگذار شد. برآورد ها حاکی از آن است که تعهد اپل برای بهره گیری از تراشه های Arm در تمام محصولات خود باعث شده که SoftBank برای افزایش هزینه های مجوز یک نوع اهرم فشار به دست بیاورد.

بعضی از منابع گزارش داده اند که تعدادی از شرکت ها مشغول آنالیز جایگزین هایی برای معماری Arm هستند. اما واقعیت این است که در این زمینه هیچ معماری قابل مقایسه ای در برابر Arm وجود ندارد و در بهترین حالت، باید میلیاردها دلار سرمایه گذاری صورت بگیرد و سال ها زمان صرف گردد تا معماری جدیدی توسعه پیدا کند. به همین خاطر، تا اطلاع ثانوی شرکت ها چاره ای جز بهره گیری از معماری Arm برای تراشه های موبایل خود ندارند.

منبع: Phone Arena

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 30397

به "افزایش هزینه مجوزهای Arm منجر به گران تر شدن تراشه ها می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش هزینه مجوزهای Arm منجر به گران تر شدن تراشه ها می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید