افشای زدوبندهای تکان دهنده در رشته بدنسازی و پرورش اندام

به گزارش بلاگ پو، رییس کمیته فنی فدراسیون بدنسازی با بیان اینکه بسیاری از قهرمانان و بزرگان این رشته از ارائه مدارک مربیگری با دریافت پول های کلان خبر می دهند، گفت: این کار بازی با جان مردم است.

افشای زدوبندهای تکان دهنده در رشته بدنسازی و پرورش اندام

کامران علیشاهی در گفت ,گو با خبرنگاران، با بیان اینکه بسیاری از عظیمان و قهرمانان رشته بدنسازی و پرورش اندام از ارائه بعضی مدارک مربیگری خارج از ضوابط قانونی و با اخذ پول های کلان، خبر می دهند، اظهارکرد: تا آنجا که می دانم خیلی ها می گویند بعضی افراد از موقعیت خود سوءاستفاده می نمایند و دست به این قبیل کارها می زنند. مثلا اینکه بعضی به من گفتند یک خانم به اسم حکم مربیگری بین المللی از افراد مختلف تا 1000 دلار پول می گیرد و یا فرد دیگری در تهران با دریافت پول مدرک مربیگری می دهد. درباره این ادعا سند ندارم و کسانی که مسئول کار هستند باید جوابگو باشند. باید معین گردد آیا این افراد برای پول درآوردن به هر شکل ممکن آمده اند و یا اینکه آمده اند به ورزش خدمت نمایند.

مدرک مربیگری بدون پشتوانه فنی بازی با جان مردم است

رییس کمیته فنی فدراسیون بدنسازی با تاکید بر خطرات احتمالی این اقدام، گفت: حوزه ورزش با سایر موارد متفاوت است چرا که با سلامت مردم ارتباط مستقیم دارد. این کار باعث می گردد افرادی بدون هیچ پشتوانه فنی با دادن پول کارت مربیگری بگیرند و بروند در باشگاه ها مربیگری نمایند و نسنجیده مکمل و دارو هم به نوجوانان و جوانان بدهند که این اقدام خطرات زیادی برای سلامت مردم دارد. ورزشکاران زیادی از جمله 50 قهرمان مسترالمپیا بخاطر مصرف نسنجیده دارو فوت نموده اند.

قهرمانان از این شرایط ناراحتند

وی توضیح داد: خیلی از عظیمان و قهرمانان این مسائل را می گویند و خیلی هم ناراحتند. اگر کسی این کارها را می نماید خدا از آن ها نگذرد و امیدوارم مسئولان با چنین افرادی قاطعانه برخورد نمایند. هم دادن اینگونه مدارک و هم دریافت آن جرم محسوب می گردد و اقدامی مجرمانه است.

داور بین المللی باید چندین سال در داخل داوری کند

علیشاهی در پاسخ به این سوال که آیا درباره دوره های داوری نیز چنین مواردی وجود دارد یا خیر؟ گفت: 14 سال دبیر کمیته داوران بودم. همان زمان اولین دوره داوری را برگزار کردم و نسل جوان را وارد کار کردیم. 12 سال داور ملی بودم بعد به مسابقات بحرین رفتم و 7 وزن داوری کردم و دفترچه ام را گرفتم. یعنی یک داور بین المللی باید 8 یا 9 سال داوری ملی کند. الان سمتی در اینباره ندارم و باید ببینیم آیا این موضوع مهم رعایت می گردد یا خیر؟

اطرافیان پورعلی فرد فقط به خودشان خدمت کردند

وی در ادامه درباره عملکرد ناصر پورعلی فرد رییس فدراسیون بدنسازی که بدلیل بازنشستگی از کار کنار رفته است، گفت: عملکرد پورعلی فرد عالی بوده اما به نظر من یکسری فشارها از بیرون باعث شد که او لج کند. یکسری افراد ضعیف در کنار او کار کردند و او نخواست از افراد کاردان و استخوان خرد نموده استفاده کند. افراد زیادی که در ظاهر همراه او بودند اما در باطن منافع خودشان را دنبال می کردند.اطرافیان او فقط به خودشان خدمت کردند و نمی خواستند افراد عظیم در فدراسیون امور را در دست بگیرند.

خیلی از کمیته های فدراسیون در انحصار افراد است

علیشاهی اضافه نمود: مثلا یکی از مسائل فدراسیون ما دخالت کمیته های دیگر در کمیته فنی فدراسیون است؛ افرادیکه نمی توانستند وظایف قانونی خود را بدرستی انجام بدهند اما در کار کمیته های دیگر دخالت داشتند. ناراحت می شدم وقتی می دیدم در فدراسیون عظیمان این رشته نیستند و افرادی حضور دارند که هیچ آشنایی با این رشته ندارند. خیلی کمیته ها دبیر ندارند و انفرادی کار می نمایند و فکر می نمایند کمیته برای آن هاست. باید عظیمان پرورش اندام را وارد گود کنیم و دست قهرمانان و استخوان خرد نموده ها را بگیریم.

هیات رییسه باید قویتر گردد

رییس کمیته فنی فدراسیون بدنسازی اظهار داشت: هیات رییسه فدراسیون هم باید قویتر باشد و چون وزیر حکم آن ها را می زند پیشنهادم این است عظیمان این رشته به هیات رییسه بیایند تا بتوانند خطوط را بدرستی برای فدراسیون معین نمایند.

پسر، داماد، برادر و اقوام بعضی ها پست دریافتد!

وی توضیح داد: 50 سال است در بدنسازی حضور دارم اما نه برادرم، نه پسرم و نه داماد و اقوامم هیچ پستی در فدراسیون و یا جاهای دیگر ندارند اما بعضی ها داماد، پسر و همه فامیل شان در فدراسیون و هیات ها هستند! این که درست نیست. همه پیشکسوتان و عظیمان از این شرایط گلایه دارند و ناراحتند. مسائل ما این هاست که ورزش دست افراد ناکاربلد و چسبیده به ورزش افتاده است. کسانی باید بیایند که دلسوز باشند و به منافع خودشان فکر ننمایند.

افراد ناکاربلد در کار کمیته فنی دخالت می کردند

او درباره شرایط کمیته فنی فدراسیون بدنسازی نیز گفت: خوشبختانه نفرات کمیته فنی با اصول کار آشنا هستند اما همانطور که گفتم دخالت های بیجا مهمترین مشکل ماست. یک کارمند بالاترین مقام را می گیرد و مدعی می گردد و یا حتی عکاس هم ادعای فنی دارد.

اسامی دوپینگی ها را به ما نمی دادند!

علیشاهی اظهار داشت: مثلا در جلسات می گفتیم نامه ورزشکارانی که دوپینگ دارند را بدهید تا انتخابشان نکنیم اما نمی دادند. یکسری مسائل آدم را خسته می نماید. کسانی باید بیایند که کاردان و شکم سیر باشند. کسانی که کار بلد نیستند و دنبال این هستند که فقط خودشان را مطرح نمایند نمی توانند کمکی به ورزش و بدنسازی داشته باشند.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 27074

به "افشای زدوبندهای تکان دهنده در رشته بدنسازی و پرورش اندام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشای زدوبندهای تکان دهنده در رشته بدنسازی و پرورش اندام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید