آنالیز طرح ساماندهی دانشگاه تهران

به گزارش بلاگ پو، جلسه کمیسیون ماده پنج به ریاست حناچی شهردار تهران و با حضور اعضاء، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای اسلامی شهر تهران، عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران و علی اشراقی رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج شهر تهران تشکیل شد.

آنالیز طرح ساماندهی دانشگاه تهران

به گزارش خبرنگاران، علی اشراقی درباره این جلسه گفت: بنا به تقاضای رئیس دانشگاه تهران که خواهان تشکیل جلسه ای با حضور اعضاء کمیسیون ماده پنج بود، طرح ساماندهی دانشگاه تهران (پردیس مرکزی دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران) با حضور مسئولین مربوطه مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج اضافه نمود: طرح مذکور که مرداد 96 مجدداً به تصویب کمیسیون مـاده پنج رسیده بود، در جلسه اردیبهشت 98 در شورایعالی شهرسازی و معماری ایران مطرح و مقرر شده بود، محدوده ملاک عمل طرح، ساماندهی حریم درجه یک اثر ثبتی دانشگاه تهران در بخش شمالی محور انقلاب باشد و نیازهای توسعه فضایی دانشگاه با حفظ ضوابط میراث فرهنگی، محدود بر قطعاتی باشد که تا تاریخ این مصوبه به تملک کامل دانشگاه درآمده اند.

وی اضافه نمود: همچنین مقرر شده بود در سایر بخش ها رویکرد طرح، از تملک، تخریب و بازسازی توسط دانشگاه به پالایش عملکردی با جلب مشارکت مالکان و سرمایه گذاران تغییر یابد و مالکان در چارچوب ضوابط حریم درجه یک اثر ثبتی دانشگاه تهران و الزامات استقرار فعالیت بر اساس ملاحظات همجواری با دانشگاه تهران و بخشی نیز معطوف به حفظ جریان سکونت و خدمات پشتیبان، بنا احداث نمایند.

اشراقی گفت: بر اساس تصمیم شورایعالی شهرسازی قرار شد در محدوده مصوب تغییری ایجاد نشده و ارتفاع مجاز جهت احداث بنا در حوزه پیرامون دانشگاه با توجه به ضوابط میراث فرهنگی 12 متر از سطح معبر مجاور باشد.

وی گفت: پس از دریافت نظر رئیس دانشگاه تهران و مشاور و بحث و آنالیز اعضاء، با توجه به مصوبه شورایعالی مبنی بر ارائه مجدد طرح ساماندهی حوزه پیرامون دانشگاه پس از تغییر اساسی رویکرد، به مشاوران و نمایندگان دانشگاه اعلام شد طرح را اصلاح نمایند تا کارگروه فنی کمیسیون ماده پنج به آن رسیدگی کند.

اشراقی اضافه نمود: هم چنین در این جلسه درباره طرح تفصیلی ویژه منطقه 22 رایزنی شد.

وی گفت: این طرح که در آذر 97 در کمیسیون ماده پنج مطرح شده بود در مرداد 98 کلیات آن به تصویب شورایعالی شهرسازی و معماری ایران رسیده و مقرر شده است شهرداری تهران طرح ویژه منطقه را با اخذ نقطه نظرات شورای اسلامی شهر تهران و اعمال اصلاحات مطابق مصوبه، حداکثر ظرف مدت دو ماه به تأیید کمیسیون ماده پنج شهر تهران برساند.

بر اساس گزارش روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، اشراقی توضیح داد: با توجه به اینکه منطقه 22 شهر تهران یکی از وسیع ترین مناطق شهری به وسعت حدود 5886 هکتار است که از شمال به ارتفاعات شهر ، از غرب به استان البرز، از شرق به رود دره کن و از جنوب به آزاد راه تهران- کرج محدود می گردد، پس از دریافت گزارش رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران و مشاور تهیه نماینده طرح مقرر شد، معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران ضمن پیگیری جهت دریافت نظر شورای اسلامی شهر تهران، پس از اعمال اصلاحات مطابق مصوبه شورایعالی و نقطه نظرات کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر، مراتب را به کارگروه فنی کمیسیون ماده پنج ارئه کند.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 18869

به "آنالیز طرح ساماندهی دانشگاه تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز طرح ساماندهی دانشگاه تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید