برگزاری اولین نمایشگاه پیکاسو در لبنان

به گزارش بلاگ پو، نمایشگاهی از آثار پابلو پیکاسو ـ هنرمند برجسته اسپانیایی ـ برای اولین بار در یکی از موزه های شهر بیروت برگزار می گردد.

برگزاری اولین نمایشگاه پیکاسو در لبنان

به گزارش خبرنگاران و به نقل از نشنال، موزه سرسق (Sursock Museum) برای نمایش 20 اثر از این هنرمند با موزه ملی پیکاسو واقع در فرانسه همکاری داشته است.

این نمایشگاه که پیکاسو و خانواده نام دارد، به آنالیز مفهوم خانواده در آثار این هنرمند می پردازد. اکثر آثاری که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده اند، درک این هنرمند از مفهوم پدر بودن، مادر بودن و کودکی را به تصویر می کشند.

با برگزاری این نمایشگاه علاقه مندان هنر این فرصت را خواهند داشت تا از طراحی ها، تابلوهای نقاشی، قلم زنی ها و مجسمه های پیکاسو که در سال های 1895 تا 1972 خلق شده اند، دیدن نمایند.

این نمایشگاه، سبک های مختلفی از آثار این هنرمند از رئال تا کوبیسم را به نمایش می گذارد.

در بین آثار نمایشی این نمایشگاه، دو نقاشی از دو مقطع متفاوت دوران حرفه ای پیکاسو نیز به نمایش گذاشته می گردد؛ یکی از این تابلوها به سال 1921 و زمانی که پیکاسو به خلق آثار سبک کوبیسم مشغول بود، تعلق دارد. یکی دیگر از این آثار نیز به 1943 تعلق دارد و رگه هایی از هنر آفریقایی و سورئال را می توان در آن مشاهده کرد. این دو تابلو نقاشی نمونه واضحی از روند تغییر سبک های مختف آثار این هنرمند هستند.

این نمایشگاه که از روز آدینه شروع به کار نموده است تا ژانویه سال 2020 در موزه سرسق برپا خواهد بود.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 12764

به "برگزاری اولین نمایشگاه پیکاسو در لبنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری اولین نمایشگاه پیکاسو در لبنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید