بهترین فیلم هایی که درباره فرار از زندان ساخته شده اند

به گزارش بلاگ پو، وقتی از کنار یک زندان عبور می کنید، احتمالا بیشتر از هر چیزی سریال فرار زندان را به یاد می آورید. سریالی که در اواخر دهه هشتاد محبوبیت بسیار زیادی میان تماشاگران ایرانی پیدا کرد. نه تنها در ایران، بلکه در سراسر جهان تماشاگرانی که از سریال فرار از زندان لذت برده بودند پس از تماشای این سریال به تماشای فیلم هایی که درباره فرار از زندان ساخته شده اند هم علاقه پیدا کردند. واقعیت این است که این فیلم ها ترکیب بی نظیری از چند ژانر سینما هستند و از سال ها پیش از سریال فرار از زندان هم صندلی ویژه ای در سینما داشتند.

بهترین فیلم هایی که درباره فرار از زندان ساخته شده اند

در فیلم هایی که درباره فرار از زندان ساخته شده می توانید یک داستان جنایی را با مضمون کارآگاهی و البته درون مایه اکشن تماشا کنید. همه این ویژگی های مثبت در کنار هیجان فرار شخصیت های اصلی از زندان باعث می گردد سخت یک فیلم ناامیدنماینده درباره فرار از زندان واقعا سخت باشد. با این حال پیداکردن عناوین ارزشمند هم در این میان کار آسان نیست.

در ادامه تعدادی از بهترین فیلم هایی که درباره فرار از زندان ساخته شده اند را آنالیز می کنیم.

The Magdalene Sisters (خواهران مگدالن)

نمره منتقدان: 91 از 100

فیلم خواهران مگدالن اساسا یک عنوان درباره فرار از زندان نیست اما به همان میزان هیجان انگیز به نظر می رسد؛ سه دختر نوجوان که هر کدام به دلایل مختلفی به صومعه مگدالن فرستاده شده اند، با مکانی روبرو می شوند که بیشتر شبیه به زندانی برای دختران و زنان است. در این صومعه رفتارهای بسیار بدی با دختران می گردد و کار اجباری بخش مهمی از برنامه روزانه است. اما این سه خواهر دلیلی برای ماندن در صومعه ندارند. بنابراین تصمیم می گیرند با یک نقشه درست به فرار فکر نمایند.

(رستگاری در شاوشنک) The Shawshank Redemption

نمره منتقدان: 90 از 100

استفن کینگ نویسنده مشهوری است که رمان های ترسناکش منبع اقتباس بسیاری از فیلم های سینمایی هم لقب می گیرد. اما داستان کوتاه ریتا هیورس: رستگاری در شاوشنک که توسط کینگ نوشته شده، یکی از آثار کم ترشناخته شده اوست که به یکی از فیلم های مشهور تاریخ سینما تبدیل شد. این فیلم در سال 1994 به سالن های سینما راه پیدا کرد اما در بلیت فروشی بازنده شد. بعدها استقبال از فیلم به حدی زیاد شد که همه رکوردهای فروش نسخه های فیزیکی فیلم ها توسط رستگاری در شاوشنک شکسته شد. داستان فیلم در ابتدا جذابیت ویژه ای ندارد؛ مردی به اتهام قتل همسرش راهی زندان می گردد اما ادعا می نماید که بی گناه است. بنابراین کوشش می نماید تا از زندان فرار کند.

Get The Gringo (گرینگو را بگیر)

نمره منتقدان: 82 از 100

مل گیبسون بیشتر با هنرنمایی در فیلم شجاع دل در ذهن طرفداران سینما به یاد مانده اما او فیلم های ارزشمندی در سینما دارد. فیلم گرینگو را بگیر یکی از همین عناوین کم تردیده شده مل گیبسون است که می تواند لیست بهترین فیلم هایی که درباره فرار از زندان ساخته شده اند را درخشان تر کند. داستان فیلم گرینگو را بگیر تازه و متفاوت به نظر می رسد؛ یک دزد حرفه ای پس از دستگیری به زندانی دورافتاده و تهوع آور تبدیل می گردد. او که با شرایط زندان زیاد هم آشنا نیست با پسربچه ای 9 ساله آشنا می گردد که رویای مشترکی با مجرم داستان ما دارد.

Papillon (پاپیون)

نمره منتقدان: 81 از 100

فیلم پاپیون با هنرنمایی تکرارنشدنی داستین هافمن و استیو مک کویین یکی از فیلم های کلاسیک تاریخ سینما است که با موسیقی به یادماندنی و فراموش نشدنی اش برای همواره به یادگار می ماند. این فیلم می تواند ثابت کند چگونه کوچک ترین امیدها به رویاهای عظیم و دست نیافتنی منتهی می شوند و روایت دوست داشتنی فیلم به باورپذیری آن یاری می نماید. داستان فیلم پاپیون درباره مردی به نام آنری شارپر است که با حکم حبس به زندانی در گویان (در آمریکای جنوبی) منتقل می گردد. او خودش را بی گناه می داند و دائما در کوشش است تا از زندان فرار کند. این فیلم در سال 2017 با حضور بازیگرانی مانند چارلی هانام و رامی مالک بازسازی شد.

در این زمینه بخوانید:

جذاب ترین فیلم های نتفلیکس که باید تماشا کنید

جذاب ترین سریال های نتفلیکس که ارزش تماشا دارد

بهترین فیلم های کم تر دیده شده سینما که به اندازه لیاقتشان دیده نشده اند

Escape from Pretoria (فرار از پروتوریا)

نمره منتقدان: 69 از 100

این فیلم محصول سال 2020 یکی از عناوین تازه جهانی سینما است که با نهایت کیفیت منتشر شده و البته جدیدترین فیلم فرار از زندان این لیست لقب می گیرد. داستان فیلم فرار از پروتوریا با هنرمایی دنیل رادکلیف (بازیگر نقش هری پاتر) که براساس کتابی با وقایع واقعی مرتبط با فیلم ساخته شده درباره دو شهروند سفیدپوست آفریقای جنوبی است که به دلیل مبارزه با حکومت آپارتاید این کشور راهی زندان می شوند اما پس از ورود به زندان پروتوریا سریعا به دنبال راهی برای فرار می گردند.

Shot Caller (شات کالر)

نمره منتقدان: 68 از 100

فیلم شات کالر در لیست بهترین فیلم هایی که درباره زندان ساخته شده اند واقع شده است اما به اندازه لیاقتی که دارد، دیده نشده است. این فیلم داستان جنایتکاری را به تصویر می کشد که اخیرا از زندان آزاد شده اما مجبور می گردد دوباره به گروه خلافکارانی که در گذشته با آن ها در ارتباط بوده همکاری کند. در این میان خانواده او هم وارد داستان جنایت های بی پایانش می شوند

Escape to Victory (فرار به سوی پیروزی)

نمره منتقدان: 63 از 100

فرار از زندان به تنهایی خاطره انگیز به نظر می رسد اما تصور کنید این رویای دست نیافتنی با جادویی به نام فوتبال هم ترکیب گردد. فرار به سوی پیروزی در سال 1981 و با حضور بازیگران شناخته شده ای مانند سیلوستر استالونه و مایکل کین ساخته شد. اما سورپرایز عظیم فیلم، اسطوره فوتبال جهان یعنی پله است. داستان فیلم فرار به سوی پیروزی در دوران جنگ جهانی روایت می گردد. جایی که جان کالبی، کاپیتان تیم وستهم یونایتد (باشگاهی که همین حالا هم در لیگ برتر انگلیس حضور دارد) در کنار تعدادی از دوستان فوتبالیستش توسط ارتش نازی ها اسیر می گردد. کالبی ماموریت پیدا می نماید تا یک تیم فوتبال از اسیران متفقین را برای رویارویی با یک تیم آلمانی آماده کند. اما او و دوستانش این ملاقات محبت آمیز را به چشم فرصتی برای فرار از زندان نازی ها می دانند.

Unbroken (شکست ناپذیر)

نمره منتقدان: 59 از 100

فیلم شکست ناپذیر براساس رمانی به همین نام در سال 2014 ساخته شده و شاید بد نباشد که بدانید دومین فیلم کارنامه کارگردانی آنجلینا جولی است که نامزد سه جایزه اسکار هم شد. در سال 2018 دنباله این فیلم به نام شکست ناپذیر: مسیری برای رستگاری توسط کارگردان دیگری ساخته شد که البته به اندازه فیلم نخست پیروز نبود. این فیلم داستان سقوط خود یک هواپیمای جنگی در جنگ جهانی دوم را روایت می نماید. وقتی لوییس زامپرینی به همراه دو نفر از همراهانش از این سقوط نجات پیدا می نمایند و 47 روز طاقت فرسا را تحمل می نمایند در نهایت توسط ارتش ژاپن دستگیر می شوند. اما انتقال به زندان چیزی نیست که بتواند مانع آن ها باشد.

The Next Three Days (سه روز آینده)

نمره منتقدان: 52 از 100

لارا برنان به شکلی کاملا تصادفی در یک صحنه قتل حاضر می گردد. قاتل پس از انجام قتل، فرار می نماید. لارا که حسابی ترسیده در یک حرکت کاملا احساسی بعضی از جزییات صحنه قتل را به هم می ریزد. حالا که همه ی شواهد موجود بر علیه اوست، پلیس به راحتی لارا دستگیر می نماید. با این حال لارا واقعا بی گناه است. همسرش از این حادثه بی نهایت خشمگین می گردد و تصمیم می گیرد به هر شکلی که شده لارا فراری دهد. او با تهیه پاسپورت جعلی برای خودش، لارا و فرزندشان نقشه ای را آماده می نماید تا با فراری دادن همسرش، زندگی جدیدی را در کشور تازه ای شروع کند.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 39003

به "بهترین فیلم هایی که درباره فرار از زندان ساخته شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین فیلم هایی که درباره فرار از زندان ساخته شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید