بهره برداری از 30 اقامتگاه بوم گردی طی 6 ماه در استان گلستان

به گزارش بلاگ پو، سرپرست معاونت گردشگری استان گلستان از بهره برداری 30 اقامتگاه بوم گردی در این استان اطلاع داد و گفت: این اقامتگاه ها در شش ماهه نخست سال 97 راه اندازی شده است.

بهره برداری از 30 اقامتگاه بوم گردی طی 6 ماه در استان گلستان

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، احمد تجری سرپرست معاونت گردشگری استان با قدردانی از همکاری نهادهای متولی برای ارائه مجوز به مالکان اقامتگاه های بوم گردی، اظهار کرد: اگر همکاری این دستگاه ها ادامه داشته باشد و وقفه ای ایجاد نگردد پیش بینی می گردد تا انتها امسال حدود 200 اقامتگاه بوم گردی در استان به بهره برداری برسد.

او با بیان اینکه در ابتدای سال 97 فقط چهار اقامتگاه بومگردی در استان وجود داشت، اضافه نمود: با توجه به ویژگی آب و هوا و اقلیم متفاوت این منطقه اقامتگاه های بوم گردی مورد استقبال گردشگران داخلی و خارجی نهاده شد.

تجری با یادآوری اینکه علاقه مندی مسافران تغییر نموده است، ادامه داد: امروز گرایش اغلب گردشگران به اقامت در مکان هایی به شکل سنتی و بوم گردی است و همین موضوع باعث شد تا برنامه ریزی ویژه ای در این زمینه گردد.

او با اشاره به تاسیس انجمن حرفه ای اقامتگاه های بوم گردی و سنتی در استان گلستان گفت: افزایش تعداد اقامتگاه بوم گردی احتیاج به ایجاد ساختار حرفه ای داشت به همین خاطر با همکاری بهره برداران و مالکان اقامتگاه های بوم گردی این انجمن تاسیس شد.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان پیگیری دغدغه و مسائل این صنف، انتقال تجربیات و همپوشانی گردشگران را از جمله اهداف انجمن حرفه ای اقامتگاه های بوم گردی و سنتی دانست و اضافه نمود: گلستان جزو اولین استان هایی بود که این انجمن را افتتاح نموده است.

او در بخشی دیگر از سخنانش از هتل، هتل آپارتمان، خانه مسافر و مسافرخانه به عنوان بستر آماده گردشگری یاد کرد و گفت: اقامتگاه های بومگردی هم ظرفیت دیگری در راستای توسعه گردشگری است.

برخورداری از مجموعه تفریحی، احتیاج توسعه صنعت گردشگری

تجری از اقامتگاه مسافر به عنوان یکی از تاسیسات گردشگری نام برد و اضافه نمود: برخورداری از مجموعه تفریحی هم احتیاج در حوزه توسعه صنعت گردشگری است که در دستور کار قرار گرفته است.

او بازاریابی در حوزه گردشگری را دارای اهمیت دانست و ادامه داد: بازاریابی در قالب سنتی چاپ و توزیع پوستر، بروشر و سایر اقلام تبلیغاتی هرساله انجام می گردد.

به گفته او، در حوزه بازاریابی الکترونیک هم نرم افزار معرفی جاذبه های استان راه اندازی شده است که در ورودی های استان در اختیار مسافر قرار می گیرد.

تجری در انتها از برگزاری جشنواره های فرهنگی و نوروزگاه ها به عنوان ظرفیتی برای معرفی استان به گردشگران یاد کرد و گفت: برپایی این نوع برنامه ها در جذب و ماندگاری مسافر بسیار موثر است.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: میراث آریا
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 10919

به "بهره برداری از 30 اقامتگاه بوم گردی طی 6 ماه در استان گلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره برداری از 30 اقامتگاه بوم گردی طی 6 ماه در استان گلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید