بومی سازی تجهیزات فتوراکتورهای آزمایشگاهی و منبع تابشی شبیه ساز نور خورشید

به گزارش بلاگ پو، پژوهشگران دانشگاه رازی پیروز به بومی سازی تجهیزات فتوراکتورهای آزمایشگاهی، منبع تابشی شبیه ساز نور خورشید و منابع تغذیه الکتریکی فتوراکتورها با هدف تصفیه آب شدند.

بومی سازی تجهیزات فتوراکتورهای آزمایشگاهی و منبع تابشی شبیه ساز نور خورشید

به گزارش خبرنگاران، دکتر علی اکبر زینتی زاده، عضو هیئت علمی گروه شیمی کاربردی دانشگاه رازی در این خصوص گفت: با طراحی و ساخت فتوراکتورهای متعدد در مقیاس آزمایشگاهی که نمونه داخلی ندارند، به دنبال تسهیل دسترسی به توسعه همکاری های بین دانشگاهی، آماده سازی زیرساخت مناسب جهت ایجاد کارگروه تخصصی در زمینه گسترش علوم مرتبط و انجام مطالعات بهینه سازی و افزایش مقیاس فرآیندهای فتوکاتالیستی تصفیه آب و پساب هستیم.

وی اضافه کرد: اولین آزمایشگاه ارائه خدمات نوین فتوکاتالیستی در کشور با هدف ایجاد واحد طرح و توسعه فناوری فتوکاتالیزوری در حذف آلاینده های نوظهور و تصفیه تکمیلی آبهای آلوده و انواع مختلفی از پساب های صنعتی به منظور بازچرخانی پساب با بهره گیری از نور خورشید به عنوان یک منبع انرژی تجدیدپذیر در سال 1398 به عنوان یکی از زیرمجموعه های مرکز تحقیقات محیط زیست دانشگاه رازی اقدامات کاربردی خود را شروع کرد.

موسس آزمایشگاه ارائه خدمات نوین فتوکاتالیستی یکی از اهداف بلندمدت این مجموعه را علاوه بر ارائه خدمات تخصصی در این زمینه و فراهم کردن بستر لازم برای توسعه همکاری های بین دانشگاهی، آماده سازی زیرساخت مناسب جهت ایجاد کارگروه تخصصی در زمینه گسترش علوم مرتبط و انجام مطالعات بهینه سازی و افزایش مقیاس فرایندهای فتوکاتالیستی تصفیه آب و پساب در دانشگاه رازی بیان نمود.

دکتر زینتی زاده گفت: این آزمایشگاه تا به حال با طراحی و ساخت فتوراکتورهای متعدد در مقیاس آزمایشگاهی که نمونه داخلی ندارند، توانسته راستا دسترسی به این هدف عظیم را هموار کند.

وی بیان نمود: یکی از اهداف این آزمایشگاه معرفی پتانسیل انرژی تجدیدپذیر در حفاظت از محیط زیست است که طی سال های اخیر با شرکت در نمایشگاه های تخصصی پیروز به جلب توجه پژوهشگران جوان به مطالعه و کاربرد این روش های تصفیه نوین شده ایم که با یاری خداوند متعال و حمایت های دانشگاه رازی با تاسیس گروه پژوهشی فرآیندهای فتوکاتالیستی تصفیه آب و پساب به عنوان یکی از گروه های پژوهشی مرکز تحقیقات محیط زیست، بتوانیم در بومی سازی و گسترش این فناوری در کشور گامی موثر برداریم.

بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت علوم، دکتر زینتی زاده توضیح داد: طراحی و ساخت فتو راکتورهای آزمایشگاهی، طراحی و ساخت منبع تابشی شبیه ساز نور خورشید، طراحی و ساخت منابع تغذیه الکتریکی فتوراکتورها، سنتز و شناسایی انواع فتوکاتالیست های فعال در نور مرئی و ماوراءبنفش از اقدامات صورت گرفته در این آزمایشگاه است که توسط هومن رضایی پژوهشگر مرکز تحقیقات محیط زیست و دانشجوی دکتری رشته شیمی کاربردی دانشگاه رازی صورت گرفته است. این تجهیزات به ما یاری می نمایند تا به وسیله انرژی نور خورشید، تحت شرایط کنترل شده آب را تصفیه کنیم.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 37932

به "بومی سازی تجهیزات فتوراکتورهای آزمایشگاهی و منبع تابشی شبیه ساز نور خورشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بومی سازی تجهیزات فتوراکتورهای آزمایشگاهی و منبع تابشی شبیه ساز نور خورشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید