تاثیر عرق کردن بر کالری سوزی

به گزارش بلاگ پو، عرق کردن یکی از واکنش های طبیعی بدن است که بعد از انجام کارهایی مانند ورزش کردن یا قرار دریافت در یک محیط گرم در بدن شما اتفاق می افتد. مساله ای که در مورد عرق کردن وجود دارد و برای خیلی از افراد سوال به وجود می آورد این است که آیا عرق کردن باعث کالری سوزی می گردد یا نه؟ در ادامه مطلب به آنالیز این سوال خواهیم پرداخت.

تاثیر عرق کردن بر کالری سوزی

عرق کردن باعث کالری سوزی می گردد؟

برخی از افراد معتقدند انجام ورزش هایی که در اتاق هایی با دمای بالا انجام می دهند باعث عرق کردن آن ها و در نهایت کالری سوزی می گردد. در صورتی که احتمالا اینگونه نخواهد بود. تحقیقات نشان داده 90 دقیقه از انجام ورزش بیکرام یوگا معادل یک ساعت پیاده روی سریع کالری می سوزاند. این در صورتی است که انجام بعضی از ورزش ها مانند شنا، زدن وزنه های سبک و ورزش های سبک در زمستان با اینکه زیاد باعث تعریق بدن شما نمی گردد اما باعث سوزانده شدن کالری بیشتری می گردد.

اما عرق کردن می تواند میزان سختی و دشواری ورزشی که فرد انجام می دهد را نشان دهد. به همین دلیل می گویند همیشه تمرینات ورزشی شما بعد از نیم ساعت باید به حدی برسد که کمی عرق نموده باشید.

آیا میزان عرق در بدن هرکس با فرد دیگر متفاوت است؟

میزان عرق بدن هر فرد به عوامل مختلفی بستگی دارد. به همین دلیل است که بعضی از افراد بیشتر و بعضی دیگر کمتر عرق می نمایند. از جمله این موارد می توان به ژنتیک، عوامل محیطی، سن، سطح آمادگی بدنی و وزن اشاره نمود. در بین این مواردی که به آن ها اشاره شد وزن و سطح آمادگی بدن در حیسن تمرینات ورزشی تاثیر بیشتری روی میزان عرق فرد دارد. طبیعتا هرچه وزنتان بیشتر باشد بدنتان انرژی بیشتری مصرف می نماید و در نتیجه میزان تعریق بدنتان بیشتر خواهد بود.

به هر میزانی که بدن سالم تری داشته باشید و جسمتان در سطح بالاتری از سلامتی قرار گرفته باشد، راحت تر می تواند دمایش را تنظیم کند و بدنتان زودتر آغاز به عرق کردن می نماید. هر چه عرق کردن زودتر اتفاق بیفتد بدنتان زودتر می تواند خود را خنک کند. این موضوع به شما یاری خواهد نمود که به صورت طولانی تری بتوانید تمرینات خود را ادامه دهید.

عرق کردن و فواید آن

همانطور که گفتیم عرق کردن به خنک شدن بدن یاری می نماید. از دیگر فواید عرق کردن می توان به سلامت پوست اشاره نمود. تمرینات ورزشی باعث می گردد جریان خون بدن شما افزایش پیدا کند و به همین ترتیب اکسیژن و مواد مغذی به شکل بهتری در در بدن جریان داشته باشند و در نهایت سلول های پوست بتوانند از آن ها تغذیه نمایند.

به وسیله میزان عرق کردن بدنتان می توانید متوجه شوید بدنتان به چه میزان درگیر فعالیت های بدنی می گردد و در طول تمرین چه میزان عرق می کنید. وقتی که در حین تمرین مدام عرق کنید نشان دهنده این است که بدنتان را چالش کشیده شده است اما اگر احساس گیجی، خستگی یا درد در شما به وجود آمد باید تمرینتان را سبک تر کنید.

شاید عرق کردن باعث گردد به سرعت وزن کم کنید. کشتی گیران و اسب دوانان برای کاهش وزن سریع از این تکنیک استفاده می نمایند.

اگر قصد کاهش وزن دارید، باید این کار را به تدریج انجام دهید. باید در رژیم غذایی تان غذاهای سالم و تولید نشده را قرار دهید و به طور منظم ورزش کنید. همچنین پزشک تان می تواند به شما در داشتن سبک زندگی سالم یاری کند.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: کتاب کاله
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 2315

به "تاثیر عرق کردن بر کالری سوزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر عرق کردن بر کالری سوزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید