تدبیر مدیران یزد برای پساتحریم، سرمایه گذاران یزدی را فرا بخوانید

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، نماینده مردم اردکان در مجلس، در این جلسه یکی از مهمترین دغدغه های خود را جذب سرمایه گذاری برای استان یزد در دوران پسا تحریم اعلام نمود و گفت: هم دولت تدبیر و امید و هم مسئولان استان یزد باید برای دوران پسا تحریم تدبیر و چاره اندیشی و برنامه ریزی مدون داشته باشند.

تدبیر مدیران یزد برای پساتحریم، سرمایه گذاران یزدی را فرا بخوانید

محمدرضا تابش بیان نمود: یزد نیروهای ارزشمند بسیاری در خارج از کشور، داخل استان و خارج از استان دارد که باید همه آنها را برای سرمایه گذاری فرا بخوانید.

وی با بیان اینکه در همه حوزه ها از صنعت و معدن گرفته تا گردشگری و کشاورزی دارای ظرفیت های بالا هستیم و باید از آن استفاده کنیم، توضیح داد: به عنوان نمونه در حوزه گردشگری، هتل های استان یزد تا اواسط سال 95 رزرو شده است.

مدیران استان برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری برنامه داشته باشند

تابش توضیح داد: بنابراین ظرفیت گردشگری در استان بالاست و باید برای آن سرمایه گذاری و برنامه ریزی کرد و مدیران استان باید در این زمینه برنامه داشته باشند.

وی در حوزه صنعت نیز با بیان اینکه یزد، قطب بسیاری از صنایع از جمله نساجی است، مطرح کرد: صنعت نساجی یزد باید نوسازی گردد و ضروری است آموزشهای لازم نیز به صاحبان این صنعت داده گردد و در کنار آن، سرمایه گذاری های جدید نیز صورت گیرد.

نماینده مردم اردکان در مجلس ضمن تقدیر از کوششهای استاندار یزد با بیان اینکه استاندار، انسانی پاکدست و قانونگرا است، بیان نمود: اما ضروری است در بعضی حوزه ها اقداماتی اساسی انجام گردد به عنوان نمونه در زمینه جذب بودجه، نباید تنها به بودجه های دولتی اکتفا گردد و ضروری است مدیران برای جذب بودجه های متمرکز نیز اقدام نمایند.

مدیران استان از بودجه های متمرکز بهره برداری لازم را نمی نمایند

وی اضافه نمود: استاندار یزد ترتیبی اتخاذ کند که بر اساس آن، مدیرانی که بیشتر از سه درصد اعتبارات متمرکز را مورد استفاده قرار دهند، تشویق شوند.

استاندار یزد نیز در این مراسم با برشمردن مجدد هشت محور مورد تاکید خود در برنامه های استان گفت: گردشگری، آب، صنعت و معدن، محیط زیست و منابع طبیعی و... و. از محورهای کاری است که در حوزه صنعت و معدن علاوه بر ایجاد شرایطی به منظور جلوگیری از خام فروشی، برای توسعه صنایع های تک نیز کوشش می کنیم.

سیدمحمد میرمحمدی مطرح کرد: در حوزه گردشگری نیز با توجه به ظرفیت های بالایی که در استان یزد در زمینه آثار تاریخی و طبیعی وجود دارد، باید زیرساختهای گردشگری از جمله احداث هتل و ایجاد امکانات رفاهی برای گردشگران توسعه یابد.

وی توضیح داد: در این راستا از سرمایه گذاران در این زمینه حمایت های جدید صورت خواهد گرفت.

آنالیز 7 موضوع علمی توسط پژوهشگاه رویان یزد

میرمحمدی همچنین یزد را از قطب های علمی کشور خواند و با بیان اینکه تنها یک نمونه از موفقیت های علمی یزد، راه اندازی نخستین و تنها شعبه استانی پژوهشگاه رویان است، مطرح کرد: این پژوهشگاه هفت مورد جدی را در دستور کار خود قرار داده و در خصوص آن تحقیق و آنالیز می کند که از آن جمله می تواند به ایجاد بانک خون بند ناف اشاره نمود.

وی در حوزه سلامت نیز یکی از موفقیت های استان یزد را دریافت مجوز ایجاد 724 تخت بیمارستانی بیان کرد و اضافه نمود: تقریبا 40 تا 45 درصد تختهای بیمارستانی استان یزد را بیماران خارج از استان اشغال می نمایند که ایجاد تخت های جدید می تواند علاوه بر بهبود شرایط بهداشت و سلامت برای مردم استان، مردم استانهای همجوار را نیز پوشش دهد.

انتقاد از بی توجهی مسئولان فرهنگی کشور به هنر خوشنویسی

یکی از اساتید برجسته خوشنویسی استان یزد نیز در این جلسه با انتقاد از بی توجهی مسئولان به ویژه مسئولان وزارت ارشاد به هنر اصیل خوشنویسی بیان نمود: در شرایطی که وزرای کشورهایی نظیر الجزایر برای دیدن یک نمایشگاه با صد تابلو، ساعتها وقت صرف می نمایند، در ایران به هنرهای ارزشمندی نظیر خوشنویسی آنگونه که شایسته است، توجه نمی گردد.

محمود رهبران مطرح کرد: در شرایطی که در کشور به این هنر بی توجهی شده، پنج تابلوی من اکنون در کشورهای ترکیه، دوبی و الجزایر نگهداری می گردد.

در این مراسم که با حضور دبیر هیئت دولت برگزار گردید، از استاد محمود رهبران به عنوان یکی از نخبگان استان یزد تجلیل شد.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 20081

به "تدبیر مدیران یزد برای پساتحریم، سرمایه گذاران یزدی را فرا بخوانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدبیر مدیران یزد برای پساتحریم، سرمایه گذاران یزدی را فرا بخوانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید