ترامپ:مسبب شیوع کرونا، اوباما است!، تلفات در آمریکا به 65هزار نفر می رسد

به گزارش بلاگ پو، رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس خبری روزانه خود درباره شیوع کرونا در ایالات متحده، اوباما را متهم به همکاری در اشاعه ویروس کرد و گفت که تلفات این کشور به 65 هزار نفر می رسد.

ترامپ:مسبب شیوع کرونا، اوباما است!، تلفات در آمریکا به 65هزار نفر می رسد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، خبرگزاری رویترز گزارش داد که دونالد ترامپ در یک نشست خبری عصر روز جمعه، گفت که 65 هزار آمریکایی از کرونا کشته می شوند. ترامپ در ادامه میان خبرنگاران مدعی شد که باراک اوباما رئیس جمهور اسبق آمریکا به آزمایشگاه ووهان کمک مالی کرده است.

به گزارش وب سایت شبکه خبری سی ان ان، دونالد ترامپ درباره گسترش کووید-19 در آمریکا، با حمایت از اندک طرفدارانش که به خیابان ها آمدند و خواستار برطرف شدن قرنطینه بودند، اضافه کرد: آنها در نظر من افراد بسیار مسئولیت پذیری هستند.

وی درباره پیام توئیتری که صبح امروز برای ترغیب این معترضان در میشیگان، ویرجینیا و مینه سوتا منتشر کرده بود، هم گفت: من احساس راحتی بسکمک دارم.

رئیس جمهوری آمریکا مدعی شد آنچه در مینه سوتا انجام می شود، متمم دوم قانون اساسی آمریکا را تضعیف می کند.

سی ان ان پس از گزارش توئیت های ترامپ نوشت: رئیس جمهور آمریکا در جریان کنفرانس خبری روزانه خود گفت که انتظار دارد قربانیان ویروس کرونا در آمریکا در مجموع بین 60 تا 65 هزار نفر بشود.

وی اضافه کرد که معتقد است اوج شیوع ویروس کرونا در آمریکا عبور کرده و آمریکا به زودی به حالت قبل خود باز خواهد گشت و اقتصاد این کشور با در نظر دریافت معیارهای بهداشتی بازگشایی خواهد شد.

در حالی که تعداد قربانیان ویروس کرونا در آمریکا به 37 هزار نفر رسیده گفت که آمریکا در حال حاضر به پادشاه دستگاه های تنفس مصنوعی (ونتیلاتور) تبدیل شده و قصد داریم تعدادی از این دستگاه ها را به مکزیک بدهیم.

ترامپ در ادامه این کنفرانس خبری گفت که سران برخی از کشورها به صورت پنهانی از نحوه واکنش آمریکا به ویروس کرونا تمجید کرده اند.

در همین حال خبرنگاری پرسید چین می گوید تعداد کشته های ناشی از ویروس کرونا در ووهان، 50 درصد بیشتر است و به حدود چهار هزار نفر رسیده است. آیا از نظر شما این عدد معتبر است؟

رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ گفت من هر شب به رسانه ها گوش می دهم که ما بیشترین مرگ ومیر را در جهان نداریم. بیشترین تعداد باید در چین باشد. آن کشوری پرجمعیت است و در معرض این خطر فوق العاده قرار گرفته است. آنها باید بیشترین کشته ها را داشته باشند.

ترامپ اضافه کرد: امروز دیدم که آنها گفتند به طور اساسی تعداد آنها تنها در ووهان افزایش یافته است. آنها درباره خارج از ووهان صحبت نمی کنند.

خبرنگاری پرسید برخی از متحدان شما خواستار کاهش ظرفیت چین در مسابقات المپیک 2022 شده اند، آیا مورد توجه شما هم هست؟

رئیس جمهوری آمریکا پاسخ داد: من به تازگی توافقی با چین منعقد کردم که آنها می خواهند 250 میلیارد دلار از محصولات را خریداری کنند. می خواهم ببینم چه پیش خواهد آمد و آنها چگونه توافق را به طور کامل اجرا می کنند. ما بحث زیادی با آنها در پیش داریم.

ترامپ که به طور مشخص نمی خواست وارد این موضوع شود، اظهار کرد: من خشنود نیستم، در این زمینه با آنها صحبت کردم که می توانست بسیار پیشتر متوقف شود. آنها این را می دانند و ما نمی توانیم و منصفانه هم نیست که سلامت جهان دچار آن شود. امیدوارم آنها موضع متفاوتی اتخاذ کنند. آنها گزارش نمی دهند که در داخل چین چه پیش آمده است. نه! من در قبال چین خشنود نیستم.

خبرنگار دیگری پرسید جامعه اطلاعاتی آمریکا می گویند ویروس کرونا ظاهرا از آزمایشگاه ووهان آمده است. همچنین گزارشی وجود دارد که موسسه ملی سلامت (ان آی اچ) در دوره باراک اوباما به این آزمایشگاه حدود 3.7 میلیارد دلار کمک پرداخت کرده است. چرا آمریکا باید به چین کمک اعطا کند؟

رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ گفت دولت اوباما مبلغ 3.7 میلیون دلار کمک مالی به آنها داده است و ما دستور داده ایم بررسی کنند آیا هیچ کمک مالی به آن منطقه می رود؟ ما حدود یک ساعت قبل و همچنین در صبح با دقت به این مساله نگاه کردیم. آن کمک مالی مدت ها قبل اعطا شد. به آنها مقدار قابل توجهی پول داده شد.

ترامپ برای اینکه باراک اوباما و حزب دموکرات ها را تخریب کند، از خبرنگار پرسید شنیده اید این کمک ها در چه سالی بوده است؟ که پاسخ داد: 2015

وی با قیافه ای حق به جانب اظهار کرد پس معلوم است چه کسی رئیس جمهوری بوده است.

310 310

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 25606

به "ترامپ:مسبب شیوع کرونا، اوباما است!، تلفات در آمریکا به 65هزار نفر می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ:مسبب شیوع کرونا، اوباما است!، تلفات در آمریکا به 65هزار نفر می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید