تصویب طرح ها با لحاظ کردن صنایع بالا و پایین دستی انجام گردد

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، ایوب درویشی روز سه شنبه در جلسه اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: متاسفانه در تصویب بسیاری از طرح ها بویژه در پروژه های صنعتی و تولیدی توجهی به لحاظ کردن صنایع مرتبط در حوزه بالادست و پایین دست نمی گردد.

تصویب طرح ها با لحاظ کردن صنایع بالا و پایین دستی انجام گردد

وی افزود: این نوع برنامه ریزی باعث می گردد این واحدها در تامین مواد اولیه دچار مشکل گردیده و حتی اگر به فعالیت نیز ادامه دهند، ارزش اضافه نموده چندانی نصیب آن نگردد.

معاون استانداری ایلام با اشاره به وجود معادن بزرگ و کوچک در استان یادآور گردید: باید از خام فروشی پرهیز کنیم چراکه این مواد در صورت بهره برداری مناسب و ایجاد صنایع پایین دستی و مرتبط می توانند به کالاهایی بسیار با ارزش که از توان صادراتی نیز برخوردار هستند، تبدیل گردد.

درویشی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کوچک بودن مقیاس بسیاری از طرح های تولیدی و صنعتی استان افزود: باید این مهم بیشتر مد نظر قرار گیرد و برنامه ها بر اساس آن تدوین شوند.

وی از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خواست که سهم خود را از بخش تجارت و تنظیم بازار با در نظر گرفتن شرایط کنونی تعیین کند و برنامه جامعی در خصوص تنظیم بازار، صادرات و واردات، بازار فروش، توزیع و عرضه نیز اعلام کند.

معاون اقتصادی استانداری ایلام افزود: بیشتر بانک ها شرکت هلدینگ را در کنار خودشان ایجاد نموده اند که از ظرفیت بالایی منابع مالی نیز برخوردارند که می توان از مشارکت آنها به عنوان فاینانسور استفاده کرد.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: mehrnews.com
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 121

به "تصویب طرح ها با لحاظ کردن صنایع بالا و پایین دستی انجام گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویب طرح ها با لحاظ کردن صنایع بالا و پایین دستی انجام گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید