تظاهرات ضدآمریکایی یونانی ها در روز جهانی کارگر

به گزارش بلاگ پو، آتن- خبرنگاران- یونانی ها بزرگداشت روز جهانی کارگر را به تظاهرات گسترده ضدآمریکایی در آتن تبدیل کردند.

تظاهرات ضدآمریکایی یونانی ها در روز جهانی کارگر

به گزارش عصر چهارشنبه خبرنگاران،شهروندان یونانی از ظهر امروز با تجمع گسترده در سه میدان اصلی آتن حضور یافتند و فارغ از بزرگداشت روز دنیای کارگر با حرکت به سوی مجلس یونان با سردادن شعارهایی مبنی بر حمایت از روز دنیای کارگر ، شعارهای ضد آمریکایی نیز سر دادند.

تظاهر نمایندگان یونانی در شعارهایی همچون آمریکا اولین قاتل کارگران معترض در این کشور بوده و به همین سیاست حالا هم در سراسر دنیا ادامه می دهد ، ما مخالفت خود با سیاست های سرمایه داری، فشار و بهره کشی از کارگران سراسر دنیا را اعلام می داریم، امروز جامعه دنیای و به خصوص کارگران درسراسر دنیا باید از حقوق حقه و دمکراتیک خود استفاده نمایند و این چیزی است که آمریکا و نظام های سرمایه داری نمی پسندند.، سیاست های واشنگتن را به چالش کشیدند.

بر اساس این گزارش، تظاهرنمایندگان در صفوف منظم به سوی مجلس یونان حرکت نموده و پس از توقف در مقابل ساختمان مجلس، در شعارهایی خواهان کاهش سختی های بحران مالی بر کارگران از سوی دولت آتن شدند.

همچنین معترضان از میدان سنداگما و مجلس یونان به سوی سفارت آمریکا راهپیمایی کردند و با شعارهایی همچون : آمریکا دست از دخالت در کشورهای دیگر بردار، آمریکا دست از دخالت در ونزوئلا بردار و دست از ادامه سیاست های کودتا بردارید، در نزدیگی سفارت آمریکا که نیروهای زیادی برای تامین امنیت آن به کار گرفته شده بودند، توقف و به شعارهای ضد آمریکایی و سیاست های توسعه طلبانه این کشور و دخالت آن درامور داخلی دیگر کشورهای دنیا اعتراض و خواهان توقف این دخالت ها شدند.

بر اساس گزارش رسانه های خبری یونان،تظاهرات مشابه ای نیز در شهر تسالونیک دومین شهر یونان برگزار گردید و یونانی ها خواهان سرانجام دادن به سیاست ریاضت مالی در کشورشان شدند.

شبد**اروپام**462**

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: ایرنا
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 6727

به "تظاهرات ضدآمریکایی یونانی ها در روز جهانی کارگر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات ضدآمریکایی یونانی ها در روز جهانی کارگر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید