تقارن حضور زنان و ماه اکتبر، حضور آگاهانه یک برند در ورزشگاه

به گزارش بلاگ پو، پنج شنبه 18 مهر ماه 1398، روزی تاریخی برای ورزش ایران بود. حضور خانم ها در استادیوم آزادی به حمایت از تیم ملی فوتبال کشور که با شادی و امید بسیار و در نهایت پیروزی ایران همراه شد.

تقارن حضور زنان و ماه اکتبر، حضور آگاهانه یک برند در ورزشگاه

پنج شنبه 18 مهر ماه 1398، روزی تاریخی برای ورزش ایران بود. حضور خانم ها در ورزشگاه آزادی به حمایت از تیم ملی فوتبال کشور که با شادی و امید بسیار و در نهایت پیروزی ایران همراه شد. اما این دو اتفاق تنها اتفاق های مثبت این روز نبودند؛ حضور برند مای لیدی در این رویداد با شعار طرفدار تو، در کنار تو، توجه ها را به جای دیگری نیز سوق داد که از چشم تماشاگران و اصحاب رسانه دور نماند و به صدایی رسا در اخبار و رسانه های اجتماعی بدل شد. در90 دقیقه بازی فوتبال ایران و کامبوج، برند مای لیدی از مجموعه برندهای گروه زرین رؤیا، به اطلاع رسانی درباره سلامت بانوان در تبلیغات دور زمین پرداخت و این سؤال را در ذهن بسیاری به وجود آورد که مای لیدی به جای معرفی محصولات خود با چه هدف و نگاهی به موضوع سلامت زنان پرداخته است.

فوتبال یکی از ورزش های پرطرفدار در دنیاست که در کشور ما نیز مخاطبان زیادی دارد. همین موضوع باعث می گردد تا شرکت ها از آن به عنوان فرصتی برای تبلیغات و اطلاع رسانی خدمات و محصولات خود استفاده نمایند. اما به دلیل همین پرمخاطب بودن این ورزش است که به عنوان ابزاری برای فرهنگ سازی و اطلاع رسانی درباره موضوعات روز و یا مهم نیز می بایست مورد استفاده گیرد؛ اتفاقی که در کشور ما کمتر رخ می دهد. این موضوع نه فقط برای سازمان ها و نهادهای مسئول و قانون گذار در کشور که برای بنگاه های مالی نیز موضوعی مهم است که مسئولیت اجتماعی خود را به گوش مخاطبانشان برسانند و با توجه به اهدافی که برای خود متصور شده اند نسبت به آموزش یا فرهنگ سازی در حوزه های مختلف، در زمان و فضای مناسب قدم بردارند.

این بار اما مای لیدی دست به اقدام جالب و مهمی زد و با توجه به فلسفه و مأموریتی که برای خود قرار داده یعنی سلامت بانوان ایرانی، به اطلاع رسانی درباره پویش ملی سلامت زنان پرداخت. تقارن بازی ملی فوتبال و حضور زنان در ورزشگاه از یکسو و قرار داشتن در ماه اکتبر - ماه آگاهی رسانی درباره سلامت بانوان و سرطان پستان - باعث شد تا مای لیدی درباره رسالت خود در این روز مهم و تاریخی به بانوان ایران زمین اطلاع رسانی کند. این حرکت، ادامه ای از فعالیت های مسئولیت اجتماعی مهم برند مای لیدی است که از سال گذشته با همکاری مؤسسه خیریه بهنام دهش پور تحت عنوان همه با هم به پیش برای پیشگیری از سرطان پستان شروع شد. بر اساس تحقیقات اجرا شده سرطان پستان شایع ترین سرطان در میان بانوان در سراسر دنیا و ایران است و همکاری یک شرکت کاملاً خصوصی و یک سمن شناخته شده (سازمان مردم نهاد) برای آگاهی رسانی درباره این موضوع، اتفاقی بسیار مثبت و ارزشمند بود که سال پیش در کشورمان رخ داد.

مسئولیت اجتماعی سازمان ها (CSR) درباره چگونگی مدیریت فرآیندهای تجاری است، به طوری که تأثیری مثبت بر جامعه داشته باشد. این امر پایداری، تأثیرگذاری اجتماعی و اخلاق را در بر می گیرد. سال هاست که در کشور ما برندهای زیادی مسئولیت اجتماعی مشخصی را برای خود تدوین می نمایند اما این که چه قدر فعالیت های تعریف شده همسو با ارزش ها و فلسفه وجودی برندشان است یا چه اندازه برنامه اجرایی مستمر و مرتبط برای آن تعریف و پیاده سازی می نمایند، جای بحث دارد. راهی که به نظر می رسد مای لیدی با آگاهی و تطابق کامل با برند خود در آن قدم برداشته و نسبت به تعریف و اجرای فعالیت های گسترده در این حوزه، متعهد مانده است. مأموریت و رسالت گروه زرین رویا، سلامت جامعه ایرانی است؛ سلامتی جامعه با سلامت خانواده تعریف می گردد و رکن مهم سلامت خانواده، سلامتی مادران و زنان است. مای لیدی با چنین نگاهی به موضوع مهم سلامت بانوان ایرانی پرداخته و به خوبی توانسته با آگاهی و شناخت خوب از مخاطب و نیازهای جامعه، در راستای رسالت و مأموریت خود قدم بردارد. حرکتی سازنده که امید می رود شرکت ها و سازمان های دیگر ایرانی در آن قدم برداشته و چراغ آن را بیش از پیش روشن نگه دارند.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 13625

به "تقارن حضور زنان و ماه اکتبر، حضور آگاهانه یک برند در ورزشگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقارن حضور زنان و ماه اکتبر، حضور آگاهانه یک برند در ورزشگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید