تمرین، توانایی مردم برای شناسایی ویدئوهای قلابی را بهبود می بخشد

به گزارش بلاگ پو، با گسترش پدیده فراوری ویدئوها و عکس های جعلی با استفاده از هوش مصنوعی نگرانی در خصوص تبعات این پدیده افزایش یافته، اما به نظر می رسد تمرین و تکرار شناسایی آنها را تسهیل می نماید.

تمرین، توانایی مردم برای شناسایی ویدئوهای قلابی را بهبود می بخشد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از ونچربیت، بسیاری از دانشگاهیان و حقوق دانان درصدد یافتن راه هایی به منظور مقابله با این پدیده خطرناک هستند و حالا تعیین شده تکرار و تمرین می تواند شناسایی ویدئوها و عکس های جعلی مبتنی بر هوش مصنوعی را که به deepfake شهرت یافته اند، تسهیل کند.

پژوهشگران دانشگاه ام آی تی و موسسه مکس پلانک تحقیق مشترکی را انجام داده اند که نشان می دهد توانایی افراد برای تمییز دادن ویدئوها و عکس های قلابی با مشاهده تعداد بیشتری از آنها و کسب تجربه افزایش می یابد.

بر همین اساس افرادی که قبلا تعداد زیادی عکس ها و ویدئوهای این چنینی را مشاهده نموده بودند، برای شناسایی عکس ها و ویدئوهای مبتنی بر هوش مصنوعی راستا ساده تری را پیش رو داشتند و تنها مشاهده 10 جفت عکس و ویدئوی تقلبی و مقایسه آن با عکس ها و ویدئوهای غیرتقلبی برای ارتقای دانش و توانایی افراد در این زمینه کافی است.

این اولین تحقیق رسمی و جدید در خصوص توانایی بشر در جهت شناسایی ویدئوهای تقلبی است و امیدواری ها برای جلوگیری از تبعات گسترش این پدیده را در آینده افزایش داده است. البته قرار است در آینده در این زمینه آنالیز های بیشتری صورت بگیرد.

برای انجام این آنالیز از آگوست سال 2018 تا می سال 2019 بیش از 240 هزار مورد حدس زدن و شناسایی ویدئوها و عکس های تقلبی به وسیله 16500 آدرس آی پی صورت گرفت. حدود 7500 نفر در این برنامه مشارکت کردند که میزان برآورد صحیح بعد از مشاهده اولین جفت از تصاویر صحیح و غلط برابر با 78 درصد و بعد از آن برابر با 88 درصد بود. این رقم با تکرار بیشتر از 90 درصد فراتر می رفت.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 8939

به "تمرین، توانایی مردم برای شناسایی ویدئوهای قلابی را بهبود می بخشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمرین، توانایی مردم برای شناسایی ویدئوهای قلابی را بهبود می بخشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید