جزئیات عملیات انتقام شهدا از تروریستهای داعش، هشدار درباره تحرکات پنهان داعش

به گزارش بلاگ پو، خبرگزاری خبرنگاران- مسئولان امنیتی و نظامی عراق از خنثی سازی حمله تروریست های داعش در استان نینوا و هلاکت شماری از آنها در استان های الانبار و کرکوک این کشور خبر دادند.

جزئیات عملیات انتقام شهدا از تروریستهای داعش، هشدار درباره تحرکات پنهان داعش

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری خبرنگاران، دستگاه امنیت ملی عراق در استان نینوا در شمال غربی این کشور روز شنبه در بیانیه ای از دستگیری هفت تروریست داعش اطلاع داد که آماده اجرای حملات در این استان بودند.

در این بیانیه آمده است: اطلاعاتی به دست ما رسید که نشان می داد شماری از تروریست های داعش در مناطق مختلف دست به تحرکاتی زده اند و بر این اساس، نیروهای دستگاه امنیت ملی کار تعقیب و شناسایی آنها را شروع کردندو توانستند هفت تروریست را دستگیر نمایند که درحال برنامه ریزی برای تشکل دوباره یک هسته برای اجرای حملات تروریستی در استان نینوا بودند.

براساس این بیانیه، این هفت نفر اذعان کردند که در جریان عملیات آزادسازی عراق از دست گروه تروریستی داعش حملاتی را علیه نیروهای امنیتی اجرا نموده بودند.

در همین حال، سرلشکر یحیی رسول فرمانده کل نیروهای مسلح عراق ظهر امروز (شنبه) اعلام نمود که لشکر نهم زرهی ارتش عراق عملیات تفتیش و بازرسی ناحیه وادی الشای در منطقه داقوق در استان کرکوک را اجرا کرد.

وی اضافه نمود: در جریان این عملیات، نیروهای ارتش با گروهی از عناصر تروریست درگیر شده و تعدادی از آنها را به هلاکت رساندند.

سرلشکر رسول گفت: در این عملیات تعدادی مخفیگاه تروریست ها و مقادیری سلاح و یک دستگاه خودوری بمبگذاری شده کشف و منهدم شد.

ناصر الغنام فرمانده ستاد عملیات الانبار عراق نیز امروز اعلام نمود که نیروهای ستاد عملیات الانبار در عملیاتی ویژه در منطقه فیضه الغزلان در صحرای الرطبه در این استان، دو تروریست را که کمربند انفجاری به تن داشتند، به هلاکت رساندند.

وی اضافه نمود که یکی از این تروریست ها مثنی شتران المرعاوی مسئول نظامی داعش در صحرای الرطبه نام داشت.

به گزارش ایرنا، شهر بغداد بعد از آرامشی طولانی بار دیگر 9 روز پیش شاهد دو انفجار تروریستی همزمان بود. این انفجارهای انتحاری در میدان الطیران در مرکز شهر پایتخت عراق با استفاده از کمربند انفجاری روی داد و به جان باختن 32 عراقی و زخمی شدن 110 نفر دیگر منجر شد.

شنبه هفته گذشته نیز در نتیجه حمله عناصر گروه تروریستی داعش به نیروهای تیپ 22 سازمان الحشد الشعبی در اطراف ناحیه العیث در منطقه حمرین در استان صلاح الدین 11 نیروی این سازمان از جمله حسین سعیدان گاطع ابو علیاء الحسیناوی فرمانده گردان سوم تیپ 22 شهید و 12 نفر از این نیروها زخمی شدند.

نیروهای مسلح عراق به دنبال این حملات تروریستی، بر شدت عملیات خود علیه بقایای گروه تروریستی داعش در مناطق مختلف این کشور اضافه نموده اند.

بازداشت 7 عضو داعش در موصل

دستگاه امنیتی عراق هفت عضو داعش را که برای انجام عملیات تروریستی در موصل برنامه ریزی می کردند دستگیر کرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی تلویزیون السومریه، دستگاه امنیتی عراق هفت عضو داعش را که برای انجام عملیات تروریستی در موصل برنامه ریزی می کردند دستگیر کرد.

در بیانیه دستگاه امنیتی عراق آمده است: بر اساس اطلاعاتی که به وسیله خط تلفنی اضطراری و رایگان عراق (131) به دست آمد نیرو های امنیتی آنالیز و مراقبت های ویژه ای را شروع کردند که منجر به شناسایی و دستگیری هفت عضو داعش شد.

17 سرنموده داعش در عراق به هلاکت رسیدند

سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق اعلام نمود که نیروهای امنیتی این کشور طی 5 ماه گذشته 17 سرنموده تکفیری های داعش را به هلاکت رسانده اند.

یحیی رسول سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق سخنانی را در مورد اقدامات نیروهای امنیتی علیه تروریست های تکفیری داعش طی ماه های اخیر، بیان کرد.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: نیروهای امنیتی عراق از ماه سپتامبر گذشته تا به امروز سلسله عملیات های مختلفی را علیه تروریست های تکفیری در استان های مختلف ترتیب داده اند. در این عملیات ها، مواضع تکفیری ها درهم کوبیده شد.

سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق در ادامه یادآور شد: از ماه سپتامبر تا به امروز 17 سرنموده تروریست های تکفیری داعش که پیشتر نیز در چند استان تحت تعقیب قرار داشتند، توسط نیروهای امنیتی به هلاکت رسیدند.

یحیی رسول بیان کرد که هلاکت 17 سرنموده تکفیری مذکور در جریان سلسله عملیات های اطلاعاتی صورت گرفته است. وی پیشتر نیز از هلاکت یکی از سرکردگان ارشد داعش به دنبال انفجارهای تروریستی در بغداد، اطلاع داده بود.

نیروهای امنیتی انتقام شهدا را می گیرند

مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در حساب رسمی خود در توییتر نوشت:ملت عراق اگر قول دهد، عملی می نماید. ما گروههای تروریست داعش را به پاسخی ویرانگر تهدید نموده ایم.

وی اضافه نمود: این پاسخ از سوی دلاورمردان ما و با کشتن یاسر العیساوی سرنموده گروهک شرارت طی یک عملیات اطلاعاتی ویژه و منحصر به فرد انجام شد؛ کسی که به او جانشین خلیفه و والی عراق در گروهک تروریستی داعش گفته می شد.

سازمان مبارزه با تروریسم روز پنجشنبه تاکید نمود که عملیات انتقام شهدا که از چند روز پیش شروع شد تا نابودی کامل عناصر به جامانده داعش ادامه دارد.

رییس سازمان مبارزه با تروریسم در تبادل نظر با خبرگزاری عراق گفت: قتل عیساوی در راستای عملیات انتقام شهدا صورت گرفت؛ این عملیات تا نابودی کامل عناصر به جامانده داعش ادامه دارد.

ارتش عراق یک هفته پیش عملیات انتقام شهدا را شروع کرد که در سرنگونی سرکردگان داعش در کرکوک موفقیت های بسیاری به ثمر رساند. این درحالی است که فرماندهی عملیات مشترک اعلام نمود که امنیت بیش از 450 کیلومتر از مرزهای عراق و سوریه تامین شد. این مناطق پیش از این راه های نفود عناصر داعش به دو کشور بودند.

هشدار جنبش النجباء عراق درباره تحرکات پنهان داعش

جنبش النجباء عراق هشدار داد، زندان های دولتی این کشور به اتاق عملیات گروه تروریستی داعش تبدیل شده اند.

هاشم الموسوی عضو دفتر سیاسی جنبش النجباء عراق در تبادل نظر با شبکه اطلاع رسانی مقاومت گفت: ما اطلاعات و اسناد انکارناپذیری داریم که تأیید می نماید زندان های دولتی عراق به اتاق عملیات و پادگان های تروریست ها تبدیل شده اند که در آنجا برای انجام عملیات جنایتکارانه طراحی می نمایند.

الموسوی توضیح داد، باند های تروریستی از داخل زندان های دولتی عراق، ترسیم ساختار جدیدی را برای تروریسم شروع نموده اند.

وی با بیان اینکه تبدیل زندان های عراق به مهمان سرا های تروریست ها، فاجعه بزرگی است تاکید نمود: زندان های دولتی عراق نباید به پادگان های تروریستی جنایتکار تبدیل شوند و آنان در این پادگان ها برای عملیات تروریستی طراحی نمایند و تدارک ببینند و زندانیان را شستشوی مغزی بدهند.

از سوی دیگر، فراکسیون الصادقون در مجلس عراق از ریاست جمهوری این کشور خواست حکم اعدام تروریست ها را در زندان های عراق تأیید کند.

فاضل فتلاوی نماینده مجلس عراق از فراکسیون الصادقون گفت: از سال 2005 فرماندهان القاعده و سپس فرماندهان گروه تکفیری داعش در زندان های عراق جا خوش نموده اند.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 42762

به "جزئیات عملیات انتقام شهدا از تروریستهای داعش، هشدار درباره تحرکات پنهان داعش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات عملیات انتقام شهدا از تروریستهای داعش، هشدار درباره تحرکات پنهان داعش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید