جستجو برای یافتن خلبان و لاشه اف- 35 مفقود ادامه می یابد

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، نیروی هوایی ژاپن خاطرنشان کرد که عملیات جستجو برای یافتن لاشه جنگنده اف- 35 و خلبان مفقود آن را تمدید می نماید.

جستجو برای یافتن خلبان و لاشه اف- 35 مفقود ادامه می یابد

بر اساس اعلام نیروی هوایی ژاپن، یک کِشتی گشت زنی در این راستا به کشتی پیشین متعلق به نیروی دریایی این کشور و نیز تیم جستجوی آمریکایی اضافه خواهد نمود.

سخنکوی نیروی هوایی ژاپن در این خصوص گفت: تا کنون جنگنده مذکور و نیز خلبان آن مفقود بوده و تنها قطعات کوچکی از دم آن پیدا شده است.

گفتنی است، نیروی هوایی ژاپن 20 فروردین ماه امسال در بیانیه ای گفت که جنگنده پیشرفته مذکور حین پروازی آموزشی و تمرینی در آب های اقیانوس آرام سقوط نموده است.

بر اساس اعلام تاکشی ایوایا (Takeshi Iwaya) وزیر دفاع ژاپن، علت این سانحه هنوز تعیین نیست.

این در حالیست که تا کنون از سرنوشت خلبان این جنگنده نیز خبری در دست نیست.

گفتنی است، به دنبال سقوط یک فروند جنگنده اف- 35 ژاپن در اقیانوس آرام؛ وزارت دفاع انگلیس از آنالیز وضعیت این جنگنده پیشرفته خبر داده بود.

وزارت دفاع انگلیس در این خصوص گفت: مسأله امنیت از اهمیت وافری برخوردار بوده و در مورد برنامه اف- 35 نیز مهم است. ما این موضوع را پس از دریافت اطلاعات بیشتری در این باره مورد آنالیز قرار می دهیم.

این در حالیست که جنگنده های اف -35، محصول همکاری آمریکا و بعضی از کشورهای عضو ناتو بوده و گاوین ویلیامسون وزیر دفاع انگلیس نیز پیشتر اعلام نموده بود که خرید 138 فروند از این جنگنده را برای نیروی هوایی سلطنتی در دستور کار دارد.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 6544

به "جستجو برای یافتن خلبان و لاشه اف- 35 مفقود ادامه می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جستجو برای یافتن خلبان و لاشه اف- 35 مفقود ادامه می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید