حمایت صندوق نوآوری از شرکت های دانش بنیان برای صادرات

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر علی وحدت در جمع مدیران عامل شرکت های دانش بنیان استان خراسان رضوی که بعدازظهر روز چهارشنبه 12 دیماه در محل پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی برگزار گردید اضافه نمود: بحث ایجاد فرصت های صادراتی و حمایت از توسعه بازار محصولات دانش بنیان یکی از برنامه های مهم صندوق نوآوری وشکوفایی محسوب می گردد. در همین راستا به دنبال ابزارسازی های لازم هستیم که یکی از آنها تخفیف سود صادراتی است.

حمایت صندوق نوآوری از شرکت های دانش بنیان برای صادرات

وحدت گفت: یکی دیگر از سیاست های صندوق نوآوری و شکوفایی حمایت از حضور شرکت های دانش بنیان در نمایشگاه های خارجی به منظور توسعه بازار و صادرات محصولات دانش بنیان است از این رو چنانچه شرکت ها، پیشنهاد حضور در نمایشگاه های خارجی برای شناسایی بازار هدف و توسعه محصولات دانش بنیان خود را داشته باشند، صندوق آمادگی لازم برای حمایت از حضور آنها در این نمایشگاه ها را دارد. همچنین برای تقویت شرکت ها در حوزه صادرات امکان حمایت برای دریافت تاییدیه های فنی بین المللی در صندوق فراهم است.

رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه برای کاهش بروکراسی موجود در ارائه خدمات صندوق به خصوص اعطای تسهیلات، برنامه متنوعی در نظر گرفته شده است، تاکید نمود: واقعیت این است که تاکنون به اندازه انتظاری که از ما رفته است، نتوانسته ایم انتظارات را برآورده کنیم اما قطعا در آینده نزدیک اتفاقات خوبی در این عرصه در صندوق رخ خواهد داد.

وحدت با اشاره به اینکه استان خراسان رضوی پتانسیل بالایی در حوزه فناوری دارد، توضیح داد: در حال حاضر بسیاری از شرکت های فناور این استان سابقه فعالیت چندین ساله دارند به طوری که ظرفیت و توانمندی های این شرکت ها دارای شهرت ملی و بین المللی است.

وی گفت: در کنار توجه به توسعه پارک های علم و فناوری و مراکز رشد باید همزمان نگاه ویژه ای به توسعه و رشد شرکت های بزرگ دانش بنیان نیز داشته باشیم تا بتوانند نقش کشنده و به اصطلاح یاری نماینده برای شرکت های کوچکتر را ایفا نمایند.

وی خطاب به فناوران این عرصه توضیح داد: صندوق نوآوری و شکوفایی قول می دهد همواره برای توسعه این فعالیت ها در کنار شما باقی بماند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به دو برنامه جدید برای حمایت از شرکت های دانش بنیان گفت: صدور ضمانت نامه در کمترین زمان ممکن و اعطای تسهیلات با اعتبارسنجی به صورت سرمایه در گردش به وسیله منابع بانکی صندوق از جمله برنامه های طراحی شده به شمار می روند که بزودی جزئیات بیشتری از آن اطلاع رسانی خواهد شد تا شرکت ها با کمترین بروکراسی از حمایت های صندوق نوآوری شکوفایی بهره مند شوند.

در ابتدای این نشست که با حضور بیش از 70 شرکت دانش بنیان استان خراسان رضوی برگزار گردید، تعدادی از مدیران عامل شرکت ها دغدغه ها و سوالات خود را در خصوص چگونگی بهره مندی از خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی مطرح کردند که دکتر وحدت رئیس هیئت عامل به همراه دکتر خیاطیان عضو هیئت عامل و دکتر قربانی معاون تسهیلات و تجاری سازی پاسخ دادند.

همچنین در این سفر یکروزه به مشهد مقدس، نشستی هم با 6 شتابدهنده بزرگ استان، هئیت مدیره صندوق پژوهش و فناوری استان و هیئت رئیسه پارک علم و فناوری خراسان رضوی برگزار گردید.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 3788

به "حمایت صندوق نوآوری از شرکت های دانش بنیان برای صادرات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت صندوق نوآوری از شرکت های دانش بنیان برای صادرات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید