دره خزینه کجاست ؟ شگفتی طبیعت ایران

به گزارش بلاگ پو، در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی لرستان درباره یکی از شگفتی های طبیعت ایران بنام دره خزینه سخن خواهیم گفت . پس اگر علاقه به طبیعت گردی دارید تا آخر این مقاله با مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید.

دره خزینه کجاست ؟ شگفتی طبیعت ایران

در گوشه کنار کشور عزیزمان ایران انقدر مکان ها و مناطق دیدنی وجود دارد که میتوان روزها یا فصل ها را برای رفتن به این مناطق دیدنی و متنوع برنامه ریزی کرد و از دیدن مکان های جدید لذت برد . فقط در استان لرستان میتوان در بین شهرها , دشتها , کوه ها کلی جای دیدنی پیدا کرد که شاید تا به امروز کمتر کسی نام آنرا شنیده باشد و یا از وجودشان بی خبر باشیم که یکی از این مکان های که کمتر شناخته شده است دره خزینه است که در ادامه بیشتر درباره این مکان شرح خواهیم داد

این دره یکی از مکان های شگفت انگیز و دیدنی استان لرستان که در بین جاده پل دختر به سمت اندیمشک قرار گرفته است. دره خزینه به دلیل قرار دریافت در نزدیکی روستای خزینه به دره خزینه مشهور شده است . این دره بر اثر فرسایش در طی سالیان طولانی شکل گرفته است که علت اصلی آن عبور رودخانه کرخه از طراف این دره است که آن را به شکل نعل اسب نیز در آورده .

ازجاذبه های اطراف این دره میتوان به پل معلق آن اشاره کرد که جزء طولانی ترین پل های معلق ایران محسوب میشود

بهترین فصل سفر

منطقه لرستان دارای کوهستانی است و ما توقع نداریم در فصل سرما هوای معتدلی داشته باشد. سفر به لرستان در 6 ماه اول سال منطقی است. برای دیدن دره خزینه باید چند ساعت در فضای باز پیاده روی کنید، پس وجود آفتاب را نباید فراموش کرد. پیشنهاد ما نیمه اول بهار و ابتدای پاییز است.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: تاپ تراول
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 10151

به "دره خزینه کجاست ؟ شگفتی طبیعت ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دره خزینه کجاست ؟ شگفتی طبیعت ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید