دیپلمات فرانسوی: آمریکا منافع شخصی خود را در افغانستان دنبال می کند

به گزارش بلاگ پو، سفیر فرانسه در کابل شرح داد که جهت واشنگتن در افغانستان با سایر کشورها فرق دارد زیرا آمریکا منافع شخصی خود را در این کشور دنبال می کند.

دیپلمات فرانسوی: آمریکا منافع شخصی خود را در افغانستان دنبال می کند

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، دیوید مارتینون سفیر فرانسه در افغانستان گفت: آمریکا سرمایه گذاری گزافی در افغانستان انجام داده و سربازان زیادی در این کشور دارد به همین دلیل آمریکا منافع شخصی خود را در این کشور دنبال می کند.

وی گفت که جهت آمریکا در افغانستان با سایر کشورها فرق دارد و سیاست های خودش را دنبال می کند اما اگر افغانستان به کمک فرانسه نیاز داشته باشد ما با افتخار این کار می کنیم.

سفیر فرانسه با اشاره به نشست بین الافغانی قطر شرح داد که در بیانیه پایانی این نشست موارد امیدوار کننده ای درج شده بود که می تواند به پیشرفت مذاکرات صلح کمک کند.

اظهارات سفیر فرانسه نشان می دهد که در سیاست های آمریکا در افغانستان هماهنگی بین واشنگتن و کشورهای متحد آن در کابل وجود ندارد موضوعی که موجب سردرگمی کشورهای غربی در افغانستان شده است.

مارتینون در بخشی از اظهاراتش با اشاره به نزدیک شدن زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان از عدم آمادگی کمیسیون های انتخاباتی این کشور ابراز نگرانی کرده است.

وی گفت: بودجه لازم برای انتخابات اختصاص داده شده است مسئولان افغان در حالی از حل چالش های انتخاباتی خبر می دهند که این چالش ها حل ناشده باقی مانده است ، که برای من قابل نگرانی است، اگر انتخابات با تاخیر روبرو شود ممکن است که انتخابات به 2020 برود.

این در حالی است که تنها دو ماه زمان به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان باقی مانده است اما روند برگزاری انتخابات با مسائل مالی، عدم اعتماد نامزدان انتخاباتی و چالش های امنیتی روبرو است.

.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 9255

به "دیپلمات فرانسوی: آمریکا منافع شخصی خود را در افغانستان دنبال می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیپلمات فرانسوی: آمریکا منافع شخصی خود را در افغانستان دنبال می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید