روایت لاوروف از اثر مثبت موافقتنامه اوراسیا بر اقتصاد ایران

به گزارش بلاگ پو، ایرنا نوشت: وزیر امور خارجه روسیه معتقد است که موافقتنامه ایجاد محدوده آزاد تجاری ایران با اتحادیه مالی اوراسیا بر وضع اقتصاد ایران تاثیر مثبت و پرثمر می گذارد.

روایت لاوروف از اثر مثبت موافقتنامه اوراسیا بر اقتصاد ایران

سرگئی لاوروف روز چهارشنبه در آموزشگاه دیپلماتیک وابسته به وزارت خارجه قرقیزستان در پاسخ به این پرسش که چه موارد مثبتی در پیوستن ایران به اتحادیه اوراسیا وجود دارد؟، گفت: در همه شرایط پیدایش شرکای جدید و تسهیل در روابط تجاری با شرکای سنتی برای اقتصاد ایران پرثمر خواهد بود.

خواسته آمریکا از ایران در مورد برجام ضد و نقیض است

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه سخنان خود در پاسخ به پرسش دیگری درباره برجام گفت که خواسته آمریکا از ایران برای اجرای برجام پس از خروج واشنگتن از این توافق ضد و نقیض است.

وی ادامه داد: آمریکا از این سند و از این توافق خارج شد و به این صورت نبود که صرفا از اجرای آن صرف نظر کرد، بلکه همه کشورها را از تجارت با ایران منع کرد، هرچند که این توافق به صورت مستقیم تجارت با ایران را به عنوان سهم جامعه جهانی در حل این مساله در پاسخ به انصراف ایران از بسیاری از فعالیت های خود در عرصه انرژی هسته ای پیش بینی نموده بود.

لاوروف گفت: علاوه بر آن همینک آمریکا که از برجام خارج شده همه کشورها را از آنچه که ایران باید دریافت کند، منع می نماید و از تهران می خواهد همه مفاد برجام را اجرا کند، این رویکردی کاملا ضد و نقیض است.

310311

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 16551

به "روایت لاوروف از اثر مثبت موافقتنامه اوراسیا بر اقتصاد ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایت لاوروف از اثر مثبت موافقتنامه اوراسیا بر اقتصاد ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید