سالانه و کارگاه ملی گرافیک رضوی در سیستان و بلوچستان برگزار می گردد

به گزارش بلاگ پو، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان گفت: سالانه و کارگاه ملی گرافیک رضوی در دهه کرامت در سیستان و بلوچستان برگزار می گردد.

سالانه و کارگاه ملی گرافیک رضوی در سیستان و بلوچستان برگزار می گردد

به گزارش خبرنگاران از زاهدان، حسین مسگرانی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان سیستان و بلوچستان که در راستای اعلام برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در دهه کرامت برگزار گردید، گفت: بعضی برنامه های دهه کرامت به صورت مردمی برگزار می گردد و مرکزیت آن با دبیرخانه کانون های فرهنگی مساجد است که از جانب ارشاد به عنوان هماهنگ کننده حمایت می شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان افزود: نذر شادی از جمله ایده های زیبایی است که در دبیرخانه کانون های فرهنگی مساجد استان به صورت جدی برای دهه کرامت سال جاری برنامه ریزی شده و در این طرح اقدامات خیرخواهانه مردمی از جمله حمل و نقل رایگان مسافر توسط تاکسی ها طراحی شده که با به میدان آمدن مردم محقق می گردد.

وی گفت: برگزاری جشنواره ملی گرافیک رضوی که در استان سابقه چند ساله دارد و سال گذشته حدود 500 اثر به دبیرخانه آن رسید که بعضی از آنها واقعا فاخر است نیز سال جاری در استان به نحوی دیگر طراحی شده و قالب برگزاری آن از حالت جشنواره ای به کارگاهی تبدیل شده و قرار است سال جاری سالانه و کارگاه ملی گرافیک رضوی را در استان داشته باشیم.

مسگرانی گفت: برگزاری جشنواره شعر رضوی در دهه کرامت در سه شهرستان نیمروز، دلگان و زاهدان و به عبارتی در سه نقطه شمال، جنوب و مرکز در نظر گرفته شده که اختتامیه آن در زاهدان خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته، جشن های دهه کرامت در همه شهرستان های سطح استان برگزار خواهد شد که شامل برنامه هایی از جمله اجرای گروه های موسیقی محلی، شعرخوانی و مسابقات متعدد است و این جشن در زاهدان در مجتمع فرهنگی و هنری به مدت پنج روز برگزار می گردد.

وی بیان نمود: طبق برنامه ریزی صورت گرفته کانون های فرهنگی و هنری مساجد نیز در دهه کرامت از گروه های سرود در پارک ها و مراکز عمومی جهت اجراهای مردمی استفاده خواهد نمود. همچنین پیگیر هستیم اثرات نمایشی فراوریی توسط هنرمندان استان با موضوع رضوی در این دهه برای مردم زاهدان اجرا گردد.

مسگرانی گفت: طرح فراوری آلبوم موسیقی رضوی که برگرفته از سرودهای محلی به زبان بلوچی، گویش سیستانی و فارسی در مورد فرهنگ رضوی خواهد بود نیز در دست اقدام است که قرار است به زودی فراوری و رونمایی گردد. همچنین اختتامیه رویداد جشنواره مد و لباس ایرانی در دهه کرامت در استان برگزار خواهد شد.

ش

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: تسنیم
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 25473

به "سالانه و کارگاه ملی گرافیک رضوی در سیستان و بلوچستان برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سالانه و کارگاه ملی گرافیک رضوی در سیستان و بلوچستان برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید