پایان بنیاد آسیموف، توسط اپل به سریال تبدیل شد

به گزارش بلاگ پو، آدم همیشه احساس دوگانه ای به اقتباس های سینمایی یا تلویزیونی دارد.

پایان بنیاد آسیموف، توسط اپل به سریال تبدیل شد

از یک سو باید خشنود باشیم که یک اثر ادبی و یک رمان سترگ، انتها به صورت دیداری هم درآمده است و ما می توانیم تصورات خودمان را با آنچه یک کارگردان و یک استودیو ساخته، مقایسه کنیم و ما خشنود می شویم که اثر محبوب مان، مخاطب هایی بیشتر پیدا می کنند.

از یک سوی دیگر تعداد اقتباس های سینمایی و تلویزیونی بد، به مراتب خیلی بیشتر از اقتباس های خوب هستند. بماند که در مواردی بسیار کمی اقتباس بهتر از خود اثر شده است.

خیلی وقت ها اقتباس به کلیت داستانی و حتی طرح بزرگ نویسنده بی وفایی می کنند و تصورات رنگین ذهنی ما را به تصویرهای شکسته بی فروغ مبدل می کنند.

من در خبرنگاران تا حالا چند بار نوید ساخته شدن سریال بنیاد بر اساس اثر بزرگ ایزاک آسیموف را داده بودم که خب، هر بار قضیه منتفی شد.

اما در جریان همایش دیشب اپل غافلگیر شدم و متوجه شدم که دیگر ساخت این سریال در حال نهایی شدن است و عملا ما از سال 2021 می توانیم این سریال را ببینیم.

تریلر سریال هم دیروز به نمایش گذاشته شد. تریلری که نشان می دهد سریال از نظر جلوه های ظاهری باشکوه از آب درآمده است. هر چند که تصور نمی کنم بتواند شکوه و عظمت خیلی از صحنه ها را به تصویر بکشد.

هیچ وقت خواندن هفت جلد کتاب سری بنیاد آسیموف را فراموش نمی کنم:

به ترتیب خط داستانی، این کتاب های عبارت بودند از:

سرآغاز بنیاد کهکشانی

پیشبرد بنیاد کهکشانی

بنیاد (ظهور امپراطوری کهکشان ها در ترجمهٔ فارسی)

بنیاد و امپراطوری (جنگ امپراطوری کهکشان ها در ترجمهٔ فارسی)

بنیاد دوم (سقوط امپراطوری کهکشان ها در ترجمهٔ فارسی)

لبه بنیاد

بنیاد و زمین آخرین

این کتاب یک پوسته ظاهری داشتند و به گمان من چند هسته از معانی تو در تو. در قالب این رمان ها در واقع آسیموف یک کتاب اجتماعی -سیاسی در مورد ظهور و سقوط تمدن ها نوشته بود و دنیا بینی خود را عرضه کرده بود.

یادم می آید که بار دومی که این هفت کتاب را خواندم دقیقا به این معانی توجه داشتم. آسیموف اصولا به سیستم دموکراسی به این صورت ظاهری که فعلا در دنیا جریان است، باور نداشت و حکومت و راهبری برگزیدگان خردمند را بیشتر می پسندید.

حالا ماییم و انتظار برای تماشای این سریال از اپل تی وی پلاس. علاقه مندان کتاب می دانند که تصویر بالا نمایانگر چیست؟ تلاش هر سلدون برای استفاده از دانش روان-تاریخ برای کم کردن دوره فطرت سقوط تمدن بزرگ کهکشانی!

طبعا سوال اولی که به ذهنتان ممکن است برسد این است که هنرپیشه نقش هری سلدون بزرگ کیست؟

باید بگویم که جرد هریس ایفاگر این نقش خواهد بود.

بازی عالی اش در سریال چرنوبیل را که فراموش نکرده اید؟!

اما یک نکته جالب دیگر: اتو دمرزل یا همان آر دنیل اولیواو را چه کسی بازآفرینی خواهد کرد.

خب من وقتی تریلر را می دیدم منتظر بودم که همین را کشف کنم که متوجه نشدم و بعد متوجه شدم که طبق معمول تغییر شخصیت ها در سریال، جنسیت ایشان در سریال تغییر کرده و نقش او را لورا برین بازی خواهد کرد!

نقش کلیدی گال را هم داده اند به Lou Llobell.

فعلا نمی دانیم که آیا خبری از مول Mule هم خواهد بود یا نه و اصلا هم معلوم نیست که این سریال آیا یک سیزنی خواهد بود و چه قسمتی از سریال را پوشش خواهد داد و میزان وفاداری اش به متن چقدر خواهد بود!

تریلر این سریال را ببینید:

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: یک پزشک
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 29329

به "پایان بنیاد آسیموف، توسط اپل به سریال تبدیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پایان بنیاد آسیموف، توسط اپل به سریال تبدیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید