سفر ستاری به افریقا برای توسعه صادرات و کسب وکار دانش بنیان

به گزارش بلاگ پو، معاون علمی وفناوری رییس جمهوری در راس هیاتی عالی رتبه و به همراه 45 شرکت دانش بنیان و فناور به شرق آفریقا سفر کرد.

سفر ستاری به افریقا برای توسعه صادرات و کسب وکار دانش بنیان

به گزارش خبرنگاران، سورنا ستاری در راس هیاتی عالی رتبه شامل نمایندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت امور خارجه، سازمان توسعه تجارت و بانک توسعه صادرات و همچنین رؤسای 45 شرکت دانش بنیان و فناور فعال در حوزه های صادراتی مطلوب بازار شرق آفریقا به کنیا و اوگاندا سفر کرد.

این سفر در راستای برنامه های توسعه صادرات و کسب و کار بین المللی شرکت های دانش بنیان و فناور که ذیل فعالیت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حمایت از شرکت های دانش بنیان از چند سال پیش شروع گردیده است، صورت می گیرد.

شرکت های حاضر در ترکیب هیات همراه معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در زمینه های مختلفی چون سلامت، تجهیزات پزشکی، داروهای گیاهی و شیمیایی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، صنایع شیمیایی، الکتریک و الکترونیک، فناوری های پیشرفته ماشین آلات صنعتی و خدمات فنی و مهندسی، صنایع معدنی و غیره فعالیت می نمایند.

شرق آفریقا از نظر بازار هدف صادراتی یکی از بازارهای مهم برای شرکت های دانش بنیان محسوب می گردد؛ به خصوص کشورهای کنیا و اوگاندا که روابط اقتصادی و سیاسی خوبی بین ایران و این کشورها وجود دارد. در واقع کنیا قطب تجاری و صادراتی شرق آفریقا محسوب می گردد و از این نظر در آفریقا محوریت ویژه ای دارد.

مقدمات این سفر از چهار ماه پیش فراهم گردیده است و وزارت امور خارجه، نمایندگان ایرانی در این دو کشور و سفرای ایران تمام هماهنگی های لازم برای سفر معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به این دو کشور را فراهم نموده اند. در این سفر، یک نشست رو در رو بین شرکت های دانش بنیان و فناور ایرانی و شرکت های متناظر کشورهای کنیا و اوگاندا برگزار خواهد شد و طی این دیدارها، مذاکراتی نیز صورت خواهد گرفت.

این مذاکرات از دو ماه پیش شروع گردیده و شرکت های ایرانی در این مدت کوشش کردند شرکت های متناظر خود در این دو کشور را شناسایی و برای شرکت در این نشست دعوت نمایند و در برخی موارد، تفاهم نامه ها و قراردادها نیز تنظیم گردیده تا با حضور معاون علمی به امضای طرفین برسد.

بر اساس اعلام معاونت علمی، در کنار برگزاری این نشست، معاون علمی در سفر به اوگاندا با رییس جمهور، وزیر علوم، وزیر کشاورزی و معاون وزیر بهداشت این کشور و در کنیا با معاون ریس جمهور و وزیر علوم این کشور دیدار و گفت وگو خواهد نمود.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 2024

به "سفر ستاری به افریقا برای توسعه صادرات و کسب وکار دانش بنیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر ستاری به افریقا برای توسعه صادرات و کسب وکار دانش بنیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید