شأن گردشگر ایرانی حفظ نشود، سفر به گرجستان متوقف خواهد شد

به گزارش بلاگ پو، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در واکنش به بد رفتاری دولت گرجستان با تعدادی از مسافران ایرانی گفت: شأن گردشگر ایرانی حفظ نشود، سفر به گرجستان متوقف خواهد شد.

شأن گردشگر ایرانی حفظ نشود، سفر به گرجستان متوقف خواهد شد

ایران دیروز گلایه مندی خود را از وضعیت برخورد ماموران مرزی گرجستان با برخی اتباع ایرانی، به سفیر آن کشور ابلاغ کرد. دستیار وزیر امور خارجه کشورمان، برخوردهای نامتعارف برخی از ماموران مرزی گرجستان و افزایش میزان بازگرداندن اتباع ایرانی را مغایر با روابط محبت آمیز فیمابین بیان کرد و تداوم این روند را آسیب زننده به روابط و ارتباطات خوب مردم دو کشور دانست.

یوسب چاخواشویلی نیز با اظهار تاسف از برخی برخوردهای اجرا شده، قول داد که شخصا به تفلیس سفر و موارد را پیگیری و نتیجه را اعلام کند.

وزارت امور خارجه و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشورمان نیز در ادامه بازگرداندن اتباع ایرانی از مرزهای گرجستان درخواست کردند؛ تا اطلاع ثانوی از انجام سفر غیرضروری به این کشور خودداری گردد.

علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در توییتر خود نوشت:

علی رغم روابط محبت آمیز ملت و دولت ایران و گرجستان شاهد چند مورد بدرفتاری با هموطنان مان در مرزهای ورودی این کشور هستیم. حفظ شأن گردشگران ایرانی بیش از هر چیز حائز اهمیت است و تداوم رفتارهای نادرست می تواند به توقف سفر گردشگران به این مقصد بینجامد. در حال پیگیری های بین المللی هستم.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: سازمان میراث فرهنگی
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 12536

به "شأن گردشگر ایرانی حفظ نشود، سفر به گرجستان متوقف خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شأن گردشگر ایرانی حفظ نشود، سفر به گرجستان متوقف خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید