ضعف یورو، دلار را افزایشی کرد

به گزارش بلاگ پو، به دنبال پیش بینی کاهش رشد مالی کشورهای اروپایی، ارزش دلار در برابر یورو تقویت شد.

ضعف یورو، دلار را افزایشی کرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، کمیسیون مالی اتحادیه اروپا پیش بینی کرد رشد مالی کشورهای بزرگ اروپایی در امسال بسیار پایین تر از رشد ثبت شده در مدت مشابه سال قبل خواهد بود. به دنبال انتشار این خبر، در معاملات امروز بازارهای ارزی دنیا، ارزش یورو در برابر دلار با افت 0.11 درصدی به 1.1334 دلار رسید تا چهارمین عقب نشینی متوالی یورو در برابر دلار رقم بخورد.

افزایش منازعات دنیای در عرصه تجارت باعث شده است که اقتصادهای اروپایی که وابستگی زیادی به واردات و صادرات دارند با مسائل بیشتری در مقایسه با سال های قبل روبرو شوند. آلفونسو اسپرزا، استراتژیست ارزی در مؤسسه اواندا گفت: گزارش کمیسیون اروپا تنها اعتراف به چیزی بود که همه می دانیم؛ رشد مالی کشورهای دنیا رو به کاهش است.

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای مهم دنیای را اندازه می گیرد با 0.12 درصد افزایش و ثبت ششمین روز صعودی متوالی در سطح 96.505 واحدی ایستاد. با این حال ارزش دلار در برابر ین که یکی از ارزهای امن دنیای به شمار می رود و ارزش آن در زمان نوسانات بازار افزایش می یابد کاهشی بود و هر دلار به ازای 109.7815 ین مبادله شد. ارزش دلار استرالیا در برابر همتای آمریکایی اش با کاهش کم سابقه 1.8 درصدی در یک روز روبرو شد و هر دلار آمریکا به ازای 1.4104 دلار استرالیا مبادله شد. دلار کانادا نیز به پایین ترین سطح دو هفته اخیر خود در برابر دلار آمریکا عقب نشست و هر دلار آمریکا به ازای 1.3310 دلار کانادا مبادله شد. پوند انگلیس نیز پس از انتشار گزارش ها در مورد تضعیف نرخ رشد مالی این کشور با 0.19 درصد کاهش به ازای 1.2938 دلار مبادله شد.

مترجم: فربد دهقانی

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 4512

به "ضعف یورو، دلار را افزایشی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضعف یورو، دلار را افزایشی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید