لزوم شکل گیری اصولی چرخه فراوری تا مصرف صنایع دستی

به گزارش بلاگ پو، مدیر شبکه دو سیما گفت: ضروری است چرخه فراوری تا عرضه در بازار و مصرف، درست و اصولی شکل بگیرد تا فراوریات صنایع دستی بتواند به صندلی شایسته خود دست پیدا کند.

لزوم شکل گیری اصولی چرخه فراوری تا مصرف صنایع دستی

محمدرضا جعفری جلوه امروز پنجشنبه 8 شهریور 97 در بازدید از سی امین نمایشگاه ملی صنایع دستی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: قبل از هرچیز باید محصولات صنایع دستی در بازار داخلی و در گستره کشور مخاطب خود را پیدا کند و به خوبی عرضه گردد.

او اضافه نمود: هیچ اثر و هنری ماندگار نمی ماند مگر این که بتواند به بازارهای عظیم تر در گستره منطقه ای و جهانی متصل گردد. در گذشته های دور هم استعداد هنرهای سنتی ایران از فرش گرفته تا طیف وسیعی از دیگر هنرها و صنایع دستی مورد تجارت بوده است.

جعفری جلوه با بیان اینکه در قرون اخیر این تجارت دچار آسیب شده است، گفت: طبیعی است که باید این آسیب ها را جبران کنیم و سهم خودمان که میزان بسیار قابل اعتنایی هم هست را از بازارهای جهانی دریافت کنیم.

مدیر شبکه دو سیما اضافه نمود: البته برای دست یابی به بازارهای جهانی باید هوشمندانه عمل نموده و در طراحی و اجرا به ذائقه مخاطبین منطقه ای و جهانی توجه ویژه داشته باشیم و با طراحی های جدید و متنوع به سویی پیش برویم که شایسته مردم شریف و فرهنگ پرور و هنر اصیل این سرزمین است.

جعفری جلوه بازدید از نمایشگاه ملی صنایع دستی همزمان با روز عید غدیر خم را بسیار دلپذیر توصیف کرد و گفت: ایرانی با ذات هنرپرور خود از هر چیزی یک اثر ادبی هنری خلق می نماید. می توان گفت ما از یک سرمایه بسیار عظیم فرهنگی مالی در همه کشور برخورداریم که اگر قدر آن را بدانیم و با حمایت و پیگیری موجب رشد و اعتلای آن شویم هم در عرصه مالی هم فرهنگی بسیار زاینده و سازنده خواهد بود.

او اضافه نمود: همان طور که فرهنگ و هویت ما در این هنرها نهفته است، یک اقتصاد بسیار توانمند هم در درون این ها وجود دارد. این هنرها درصورتی که بتوانند راه خودشان را به بهترین شکل ادامه دهند ازنظر مالی برای کشور ارزآور و ازنظر فرهنگی و هویتی موجب ماندگاری خواهند بود.

جعفری جلوه در انتها گفت: برپایی نمایشگاه های این چنینی برای تولیدکنندگان، هنرمندان و صنعتگران بسیار دلگرم کننده است چراکه موجب ساماندهی سرمایه های عظیم فرهنگی و مالی کشور می گردد.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: میراث آریا
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 10837

به "لزوم شکل گیری اصولی چرخه فراوری تا مصرف صنایع دستی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم شکل گیری اصولی چرخه فراوری تا مصرف صنایع دستی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید