متقاضیان کم رشته های ریاضی باعث ایجاد تعادل می شوند، کم بودن متقاضیان ریاضی در کل جهان

به گزارش بلاگ پو، استاد ریاضی دانشگاه شهید باهنر کرمان با بیان این که رشته های ریاضی همواره در کل جهان متقاضیان کمتری نسبت به سایر رشته ها داشته اند، گفت: ما چون دانشجوی زیادی پذیرش می کردیم و برایشان صندلی شغلی وجود نداشت، تعداد متقاضیان ریاضی کم شده است و به سمت تعادل پیش می رود.

متقاضیان کم رشته های ریاضی باعث ایجاد تعادل می شوند، کم بودن متقاضیان ریاضی در کل جهان

دکتر مهدی رجبعلی پور در گفت وگو با خبرنگاران درباره صندلی شغلی دانش آموختگان ریاضیات گفت: آموزش و پرورش باید عمده فارغ التحصیلان ریاضی را استخدام کند که این نهاد این کار را نمی نماید و احتیاج خود به دبیران ریاضی را از دانشگاه فرهنگیان تامین می نماید. بانک ها و موقعیت های شغلی محدود دیگری وجود دارد که بقیه فارغ التحصیلان ریاضیات در آن جا استخدام می شوند.

وی در پاسخ به سوالی درباره شرایط فارغ التحصیلان ریاضی در کشورهای خارجی گفت: در همه جای جهان هم همین است. یعنی دانش آموختگان ریاضی یا معلم می شوند و یا در پروژه های اقتصادی و مشاغل آزاد فعالیت می نمایند. اما در ایران این طور نیست و پروژه ها دست عده ای خاص است.

این چهره ماندگار سال 1380 در پاسخ به سوالی درباره صندلی شغلی گرایش هایی همچون ریاضیات اقتصادی و ریاضیات زیستی، گفت: همه این ها وقتی صندلی درستی برای دانش آموختگان ریاضی محسوب می گردد که پروژه های مشخصی مثلا وجود داشته باشد که احتیاج به فارغ التحصیلان ریاضیات زیستی یا ریاضیات اقتصادی وجود داشته باشد. الان این پروژه ها برای فعالیت دانش آموختگان گرایش هایی همچون ریاضیات اقتصادی و زیستی وجود ندارد.

رجبعلی پور با بیان این که رشته های ریاضی همواره در کل جهان متقاضیان کمتری به نسبت سایر رشته ها داشته اند، گفت: ما چون دانشجوی زیادی پذیرش می کردیم و برایشان صندلی شغلی وجود نداشت، تعداد متقاضیان ریاضی کم شده است و دارد به سمت متعادل شدن می رود.

وی در خاتمه اضافه نمود: قبلا بین استادان اصطلاحی وجود داشت که می گفتند ما اژدهاکش تربیت می کنیم. عده ای را از کنکور وارد دانشگاه می کنیم، برای آن ها کلاس می گذاریم و به آن ها مدرک اژدهاکشی می دهیم؛ ولی بعدتر می بینند که اژدهایی وجود ندارد، پس به آن ها گفته می گردد وارد مقاطع تحصیلات تکمیلی شوند تا بیکار نباشند. ما اژدهاکش تربیت می کنیم، ولی عملا اژدهایی وجود ندارد. افرادی را برای هدف خاصی تربیت می کنیم ولی عملا آن هدف وجود خارجی ندارد.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 14030

به "متقاضیان کم رشته های ریاضی باعث ایجاد تعادل می شوند، کم بودن متقاضیان ریاضی در کل جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متقاضیان کم رشته های ریاضی باعث ایجاد تعادل می شوند، کم بودن متقاضیان ریاضی در کل جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید