محمد تقوی: مشت آهنین ندارم، اشکان را می سازم

به گزارش بلاگ پو، تراکتورسازی با محمد تقوی دوران تازه ای را شروع نموده است. تقوی امیدوار است یادگار بزرگی برای تبریز از خود باقی بگذارد. آیا او می تواند؟

محمد تقوی: مشت آهنین ندارم، اشکان را می سازم

به گزارش خبرنگاران ،محمد تقوی را شاید بیش از این ها تحت عنوان سرمربی روی نیمکت تراکتورسازی ببنیم. تقوی در ایستگاه اول با تراکتورسازی در مشهد از صدرنشین لیگ یک امتیاز گرفت. شاید اگر تراکتور روی همان مدار ناهماهنگ هفته های قبل سیر می کرد این بازی را هم می باخت اما تساوی با صدرنشین لیگ که یکی از آماده ترین تیم های فصل هجدهم محسوب می گردد، نشان داد تراکتورسازی لااقل به لحاظ ذهنی تغییراتی نموده است. سرمربی تراکتورسازی با محوریت همین سیاست نگاه امیدوارانه ای به جلو دارد. گرچه مالک باشگاه تراکتورسازی منتظر نتایج آینده تراکتورسازی است تا شاید اگر تقوی نتایج مناسبی نگرفت گزینه های جدیدی را به تبریز بیاورد. تقوی در وضعیتی مبهم قرار گرفته است. او شاید بدل به یکی از مربیان نو ظهور فوتبال ایران گردد. آیا تقوی توانایی اش را دارد؟

بعد از جدایی توشاک تمام مسئولیت های فنی تراکتورسازی به شما وگذار شد. اوضاع تراکتور اکنون چه طوراست؟

اوضاع تراکتور در جدول بد نیست اما این صندلی هم ایده ال ما نیست. باید به رتبه های بالا تر برویم اما من با مجموعه ای روبرو ام که بازیکنانش درکنار هم تجربه بازی ندارند. شما اگر نگاهی به اسامی بازیکنان تراکتور کنید به حرف می رسید. ما کار دشواری داریم و باید در کمترین زمان ممکن با هم هماهنگ شویم.

این هماهنگی از کجا آغاز می گردد؟

از بازی با پدیده آغاز شد. ما در آن بازی سعی کردیم ابتدا خط دفاع مان را سرو سامان بدهیم. ما در این خط با بازیکنانی روبرویم که مشکل بازی نکردن در کنار هم را دارند. هماهنگی آن ها زمان بر است اما قدم اول را برداشتیم. من می خواهم به شما صراحتا بگویم که قدم های بعدی را هم بر می داریم. من خط به خط جلو می روم. ابتدا خط دفاع، بعد خط میانی و بعد خط حمله.

بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند که همخوانی اسمی میان بازیکنان هجومی شما با بازیکنان دفاعی تان وجود ندارد. یعنی یکسری اسم بزرگ در خط حمله هستند اما در خطوط عقب تر این اسامی را نمی بینیم. البته اگر طیبی و حاج صفی را مستثنی شویم.

ببینید در خط حمله ما بازیکنی هست مثل اشکان دژاگه که سابقه سال ها بازی در لیگ انگلیس را دارد. اشکان یکی از بزرگ ترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران است. مسعود شجاعی هم همین طور. چه کسی می تواند منکر بزرگی این بازیکنان گردد. در کنار آن ها استوکس را هم داریم که از سطح اول فوتبال انگلیس به تراکتورسازی آمده است. خب، طبیعی است که مثلا استوکس فوتبالی که اشکان بازی می نماید را بهتر بفهمد یا مسعود شجاعی اما این وضعیت ممکن است در بازیکنان جوان تر ما وجود نداشته باشد. کار من مربی این است هماهنگی ایجاد کنم. کار سختی هم هست.

دقیقا. شما باید تراکتورسازی را از نو بسازید.

همیشه گفته ام که صرفا نام ها نمی توانند یک تیم را بسازند. چیزی که باعث ساخته شدن تیم می گردد هماهنگی است که من مربی وظیفه دارم این هماهنگی را به وجود آورم.

درباره اشکان دژاگه هم همین حس مسئولیت را دارید؟

حتما دارم. ما اشکان دژاگه را با آن همه سابقه برای چه به فوتبال ایران آوردیم؟ اشکان را آوردیم که روی نیمکت بنشانیم؟ اشکان را آوردیم که از فوتبال کنارش بزنیم؟ اشکان دو سال سخت را پشت سر گذاشته. در قطر با اشکان رفتار خوبی نشد. بعد به انگلیس رفت و آنجا مصدوم شد. اشکان شرایط بسیار دشواری پشت سر گذاشته در حالی که بازیکن بسیار با ظرفیتی است. من عمیقا به توانایی های اشکان اعتقاد دارم. اشکان اگر چند بازی پشت سرهم درترکیب تراکتورسازی باشد به طور قطع شما بازیکن بسیار متفاوتی را در هفته های آینده خواهید دید.

ایده شما دقیقا برخلاف ایده ای است که در بازی آخر حضور توشاک در تراکتورسازی دیدیم. توشاک با آن تعویض نشان داد هیچ انگیزه ای برای ساختن اشکان ندارد.

نمی دانم آقای توشاک چه فلسفه ای داشت اما من اعتقاد دارم که یک مربی یا باید از فلسفه مشت آهنین استفاده کند یا آغوش باز.

شما از کدامش استفاده می کنید؟

من نه از کسی می ترسم و نه اعتقاد دارم که بازیکن بزرگ باید له گردد. من مشت آهنین ندارم. من فلسفه ام آغوش باز است. اما در دایره احترام. من مربی باید هنر ساختن اشکان دژاگه را داشته باشم. باید بتوانیم تیمی که بهترین های فوتبال ایران را کنار هم جمع نموده خوب بسازم. این دقیقا آن چیزی است که در ذهن من می گذرد. هیچ وقت برای اینکه بزرگی ام را نشان بدهم یک بازیکن بزرگ را تحقیر نمی کنم. من دوست دارم همه برنامه ها در مسیر درست پیش برود.

فکر می کنید مالک باشگاه تراکتورسازی که گفته می گردد دنبال مربیانی همچون اریکسون است فضا را برای عرض اندام شما باز بگذارد؟

بعد از جدایی توشاک از من خواسته شد مسئولیت فنی تیم را به عهده بگیرم. من هم طبق فلسفه ای که داشتم در بازی اول جلو رفتم. نمی دانم تا که سرمربی یا مسئول فنی تراکتورسازی هستم اما تا وقتی باشم روی اصولی که دارم حرکت می کنم. این اسامی که شما می گویید هم برای من قابل احترامند اما من کار خود را می کنم. زمان همه چیز را تعیین خواهد نمود.

11-1

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 1834

به "محمد تقوی: مشت آهنین ندارم، اشکان را می سازم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محمد تقوی: مشت آهنین ندارم، اشکان را می سازم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید