مخالفت قاطعانه با ایجاد گذر آقا نجفی

به گزارش بلاگ پو، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، مخالفت قاطعانه با ایجاد گذر آقا نجفی صورت گرفت.

مخالفت قاطعانه با ایجاد گذر آقا نجفی

شورای عالی شهرسازی و معماری هم به گذر آقا نجفی نه گفت

محمدمهدی کلانتری اظهار کرد: مخالفت با ایجاد گذر آقا نجفی از سال 1392 و هم زمان با آغاز تخریبها مطرح بود که در نهایت بعد از طرح مسئله با آقای طالبیان و پیگیری ایشان، پیشروی شهرداری منتفی اعلام شد اما تا سال 1397 این تخریب ها ادامه داشت.

وی ادامه داد: مصوبه ای که شهرداری اصفهان در سال 1394 از طریق کمیسیون ماده پنج و با امضای معاون میراث فرهنگی اصفهان گرفته بود، رسانه ای نشده و حتی وزارتخانه میراث فرهنگی نیز در تهران از آن بیخبر بود؛ تا اینکه سال 1397 پویش مردمی نه به گذر آقا نجفی را راه اندازی کردیم و با حمایت مردم و متخصصان، دکتر ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی دستور توقف پروژه را داد. بعد از این بود که دیگر اقدامی در محدوده شرقی پشت میدان نقش جهان انجام نشد.

این کارشناس ارشد بازسازی و احیای بناها و بافت های تاریخی با بیان اینکه مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری دربارۀ احداث گذر تا به امروز طول کشیده بود و شهرداری اصفهان نیز مسئله را پشت گوش می انداخت، شرح داد: البته شهرداری یک بار طرحی را برای ادامه احداث گذر ارائه داد و زمزمه موافقت در کمیسیون ماده سه نیز با این طرح شنیده می شد، اما در نهایت بعد از تذکر آقای مقتدایی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در رأی اخیر شورای عالی معماری و شهرسازی قاطعانه با احداث این گذر مخالفت شد.

کلانتری گفت: در این نامه به صراحت ذکر شده که اتصال دو قسمت و تخریب بدنه حافظ، ساباط و پلاک های باقیمانده ممنوع است و این یعنی عملا سواره رو شدن این بخش منتفی است.

وی افزود: شهرداری اصفهان طبق این مصوبه موظف است هرچه سریع تر جداره سازی، کف سازی و بدنه سازی بخش های تخریب شده را انجام بدهد و این محوطه را ساماندهی کند.

در متن نامه معاون شهرسازی و معماری و دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران خطاب به استاندار و رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه استان اصفهان آمد:

نظر به مخدوش شدن یکپارچگی و انسجام بافت فرهنگی تاریخی شهر اصفهان، بی توجهی به اثر جهانی میدان نقش جهان، عدم لزوم ایجاد پیاده راه با توجه به فاصله اندک با پیاده راه پیرامون میدان نقش جهان، تأثیرات تخریب بناها و رهاسازی فضاهای موجود به وجود آمده بر کیفیت خدمات و زندگی ساکنین و نارضایتی ایشان، با هرگونه تخریب و تملک بنا به منظور احداث یا امتداد گذر موجود مخالفت گشت.

با عنایت به لزوم ساماندهی شرایط موجود، ضمن تأکید بر حفظ کلیه پلاک های موجود در گذر پیشنهادی مقرر گشت طرح ساماندهی با تأکید بر ایجاد و احیای فضاهای شهری پشتیبان محله و میدان نقش جهان و توجه به احیای بناها و فضاهای ارزشمند فرهنگی در جهت تداوم هویت تاریخی گذر، ظرف مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ مصوبه توسط شهرداری تهیه و پس از تصویب در کمیسیون ماده پنج جهت ابلاغ به دبیرخانه شورای عالی ارائه شود.

نظر به مسائل و نارضایتی های بوجود آمده برای ساکنین در اثر اقدامات بی برنامه و نیز لزوم توجه به جلب مشارکت مردمی در احیای بافت، ضروری است مدیریت شهری اهتمامی ویژه به بهبود شرایط کالبدی موجود داشته باشد و اقداماتی اجرایی از نوع بهسازی، کف سازی و بدنه سازی با قید فوریت توسط شهرداری انجام پذیرد.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: همگردی
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 35642

به "مخالفت قاطعانه با ایجاد گذر آقا نجفی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت قاطعانه با ایجاد گذر آقا نجفی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید