مردم را به کتاب و کتابخوانی ترغیب کنیم

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران؛ محمدحسین رنجبران، مدیرکل روابط عمومی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در گفت وگو با ستاد خبری بیست وهشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران درباره اهمیت هفته کتاب اعلام کرد: هفته کتاب بهانه ای است تا بتوانیم تجربیات مثبت و منفی خود را در این حوزه مرور کنیم و تا حدودی توجه مردم را به این مسئله جلب کنیم که کتابخوانی چقدر در افزایش سطح آگاهی خود و جامعه اثربخش است و چگونه آینده بهتری برای ایشان ترسیم می نماید.

مردم را به کتاب و کتابخوانی ترغیب کنیم

عضو شورای سیاستگذاری بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در ادامه گفت: نقش و صندلی این هفته پراهمیت است، به شرطی که به درستی عمل کنیم. اینکه فقط بگوییم کتاب بخوانید!، نمی تواند اثر مطلوب داشته باشد. باید روش های هنرمندانه ارائه دهیم تا مردم به کتاب خواندن علاقه مند شوند.

او با اشاره به این که هفته کتاب در چند سال اخیر با سیاست گذاری جدید توانسته در میان مردم شور و نشاط ایجاد کند، اعلام کرد: اما باید خیلی بیش از این باشد و با برنامه ریزی دقیق و روش های هنرمندانه و اقناعی بتوانیم این حرکت را ادامه دهیم و مردم را به کتاب و کتابخوانی ترغیب کنیم؛ به نوعی باید مردم را با کتاب خواندن آشتی دهیم و یک سلسله روش هایی را در این هفته ببینیم.

رنجبران اضافه نمود: می گردد از مردم خواست در این هفته از کتاب خواندن روزی 5 تا 10 دقیقه شروع نمایند و به نوعی با خود عهد ببندند که دائم این فرایند را در طول سال ادامه دهند و بهبود بخشند. باید اتاق فکرهای خوب تشکیل دهیم و از اهل فکر و قلم و کسانی که در این عرصه حرفی برای گفتن دارند، استفاده کنیم.

مدیرکل روابط عمومی صدا و سیما ضمن بیان این که در سه سالی که در شورای سیاستگذاری هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران عضویت داشته ام، سعی نموده ام یاری کنم، توضیح داد: در رسانه ملی از فرصت های موجود در برنامه های مختلف صداوسیما استفاده نموده ایم؛ از جمله اشخاص و خانواده هایی را به برنامه ها آورده ایم که با کتاب مانوس بودند. در این جهت سعی کردیم از ظرفیت های مختلف رادیو، تلویزیون و استان ها استفاده کنیم. سال جاری هم در این جهت می توانیم گام های مثبتی برداریم.

وی اضافه نمود: برنامه های رسانه ملی در این ایام به سمت کتاب و کتابخوانی منعطف می شوند و حتی از دو سال قبل بسته های کوتاه برای معرفی کتاب و ترویج کتابخوانی به صورت مستمر فراوری و پخش می شوند.

او درباره تاثیر مشارکت سازمان صدا و سیما در هفته کتاب بر ترویج کتابخوانی مطرح نمود: سازمان به عنوان رسانه ملی، نه تنها در عرصه کتاب و کتابخوانی، بلکه در همه موضوعات مبتلا به جامعه، به عنوان رسانه ای فراگیر، موثر است. از جمله همین برنامه های موثر این چند سال اخیر می توان به هم افزایی بین صداوسیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان کتابخوانی اشاره نمود که ثمربخش بوده و در آینده هم اثرگذار خواهد بود. باید به این جهت با قوت ادامه داد و در نظر داشت که کارگروه مشترک بین صداوسیما و فعالان عرصه کتاب، بیش از پیش پویا و اثربخش فعالیت کند.

بیست وهشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار دانایی؛ مانایی از 24 آبان شروع و تا 30 آبان ماه 1399 ادامه دارد.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 38229

به "مردم را به کتاب و کتابخوانی ترغیب کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم را به کتاب و کتابخوانی ترغیب کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید