مقتدی صدر پیشنهاد تازه داد

به گزارش بلاگ پو، ایسنا نوشت: رهبر جریان صدر عراق با ارسال پیامی به مجلس این کشور پیشنهاداتی درباره قانون انتخابات که قرار است امروز (چهارشنبه) تصویب گردد، ارائه کرد.

مقتدی صدر پیشنهاد تازه داد

به نوشته روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی، صالح محمد العراقی، چهره نزدیک به مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق با انتشار بیانیه ای در صفحه شخصی خود در فیسبوک خاطرنشان کرد: صدر با ارسال پیامی به مجلس عراق، پیشنهاداتی درباره قانون جنجالی انتخابات که قرار است امروز تصویب گردد، ارائه نموده و نمایندگان مجلس را به تصویب آنچه در راستای منافع مردم است، تشویق کرد.

از جمله این پیشنهادات این بود که ضمن توجه به تعداد رای دهندگان، کاندیداتوری در هر استان به صورت 100 درصدی انفرادی باشد.

همچنین رهبر جریان صدر عراق توصیه کرد، رای گیری در حوزه های رای گیری خارج کشور حتی به صورت موقت لغو گردد، یا به شکل جدی آنالیز شوند و یا به آنها یاری گردد تا حد امکان در داخل رای دهند و در خصوص رای گیری مسؤولان امنیتی نیز سختگیری گردد.

او درباره شوراهای استان ها نیز پیشنهاد کرد، از هر استان تنها سه نفر انتخاب شوند، استاندار، معاون او و رئیس شورای استان، این شیوه انتخاب مورد رضایت مردم است.

رهبر جریان صدر عراق در ادامه نسبت به عدم رای دهی به پپش نویس قانون و یا وقت کشی در این زمینه هشدار داد و گفت: در صورتی که چنین اتفاقی رخ دهد، مردم حرف خود را خواهند زد.

مجلس عراق روز سه شنبه خاطرنشان کرد امروز پیش نویس قانون جنجالی انتخابات را به رای می گذارد.

این مجلس حدود دو هفته قبل پیش نویس یاد شده را آنالیز کرد که با نقدها فعالان عراقی و نیز سازمان ملل روبرو شد.

منتقدان تاکید کردند که این پیش نویس خواسته های مردم عراق را برآورده نمی کند.

پیش نویس یاد شده بر ساختاری آمیخته از رای گیری فردی و لیست های انتخابی برای شمارش آرا متکی است؛ شیوه ای که تظاهرکنندگان با آن مخالفت نموده و خواهان برگزاری انتخابات به شیوه رای گیری فردی و مستقیم و معرفی دارنده بالاترین تعداد رای به عنوان چهره پیروز شدند.

310 310

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 17449

به "مقتدی صدر پیشنهاد تازه داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقتدی صدر پیشنهاد تازه داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید