نامه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی خطاب به وزیر امور خارجه

به گزارش بلاگ پو، در قسمتی از نامه آورده شده است: سکوت مرگبار کنونی جامعه بشریت بر علیه این اقدام ننگین شاهد اسلام ستیزی در سایر کشورهای مسلمان ازقبیل دستگیری حاج الهام علی اف سرپرست حزب اسلام آذربایجان به همراه پنج نفر از اسلام گرایان هستیم.

نامه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی خطاب به وزیر امور خارجه

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، در نامه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به محمدجواد ظریف پیرامون کشتار مسلمانان هند آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مَنْ اَصْبَحَ لا یَهْتَمُّ بِاُمورِ الْمُسْلِمینَ فَلَیْسَ مِنْهُمْ وَ مَنْ سَمِعَ رَجُلاً یُنادى یا لِلْمُسْلِمینَ فَلَمْ یُجِبْهُ فَلَیْسَ بِمُسْلِمٍ:

هر کس صبح کند و به امور مسلمانان همّت نورزد، از آنان نیست و هر کس فریاد کمک خواهى کسى را بشنود و به کمکش نشتابد، مسلمان نیست.

وزیر محترم امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

جناب آقای ظریف

سلام علیکم

روزانه شاهد اخبار اسفناکی از ظلم به برادران و خواهران دینی مان در هند همچون ضرب و شتم،آسیب دیدن با انواع سلاح های سرد توسط هندوهای متعصب و نیز تعرض به نوامیس ایشان که نشات گرفته از تصمیمات ظالمانه ایی در هند می باشد،هستیم.

در روز چهارشنبه 20آذر ماه1398(11دسامبر2019)لایحه ایی ظالمانه در هند به تصویب رسید که بر اساس این قانون، پناهجویان کشور های بنگلادش، افغانستان و پاکستان در هند که بدون اوراق معتبر پیش از سال 2015 وارد این کشور شده اند می توانند شهروند این کشور شوند، اما گویا این قانون شامل حال مسلمانان این کشور نمی شود!

در کنار این قانون، طرحی با عنوان (ثبت نام ملی شهروندان NRC) اجرا خواهد شد. در این طرح افرادی که ساکن هند هستند، اما قادر به اثبات تابعیت هندی خود در دادگاه هایی موسوم به (دادگاه خارجی ها) نباشند به بازداشتگاه منتقل خواهند شد؛ که ترکیب این طرح با قانون اعطای شهروندی نتیجه ای جز کاهش جمعیت مسلمانان هندی نخواهد داشت.

طبق خطبه ی27نهج البلاغه ، چگونه است که امام علی(ع)جان دادن مسلمانی از روی تأسف برای تعرض شامیان به زنان مسلمان و غیر مسلمان که هیچ وسیله ایی برای دفاع،جز گریه و التماس کردن،نداشته اند و در پناه حکومت اسلام بوده اند را روا داشته و این واقعیت را کشنده قلب انسان می دانند و در این مورد مسلمانان را مورد نکوهش قرار می دهند طوری که می فرمایند:شامیان در باطل خود وحدت دارند،و شما در حق خود متفرقید. زشت باد روی شما و از اندوه رهایی نیابید که آماج تیر بلا شدید.به شما حمله می کنند،شما حمله نمی کنید با شما می جنگند،شما نمی جنگید این گونه معصیت خدا می شود و شما رضایت می دهید.

اما حال ما چرا در مقابل تعرض به جان و مال و ناموس مسلمانان سکوت کرده ایم و رضایت داده ایم ؟

با استناد به سخنان گهربارمولای متقیان علی(ع)،دیگر این سکوت و انفعال شایسته جمهوری اسلامی ایران که همواره از آغاز پیروزی انقلاب در دفاع از مظلومین ومستضعفین پیشتاز بوده است و این امر را یکی از اصول اساسی کار خود و جزو آرمان های امام(ره)و انقلاب اسلامی می داند،نمی باشد.

با توجه به حضور پررنگ و همدلی همیشگی جمهوری اسلامی ایران در عرصه های سختی و دشواری به سایر دوستان خود در منطقه و روابط فرهنگی بلند مدت میان ایران و هندوستان،اقدامات و کمک های خیرخواهانه مسلمانان این کشور هنگام بروز حوادث غیر مترقبه برای ملت مسلمان ایران، حمایت و پشتیبانی از سایر ملت ها،از جمله مسلمانان هند انتظار می رود.

با در نظر داشتن اختلافات مذهبی حاکم بر کشور هندوستان،عدم واکنش صریح و سکوت مرگبار کنونی جامعه بشریت بر علیه این اقدام ننگین شاهد اسلام ستیزی در سایر کشورهای مسلمان ازقبیل دستگیری حاج الهام علی اف سرپرست حزب اسلام آذربایجان به همراه پنج نفر از اسلام گرایان هستیم،که می تواند باعث رقم خوردن جنایات دیگری در این کشور و تمامی کشورهای مسلمان شود،تنها تکیه بر انتشارتوئیتی در این رابطه و سکوت مجموعه وزارت امورخارجه که می بایست بلندگوسیاست خارجه نظام اسلامی باشد،نابخشودنی است.

طبق اصل 151 قانون اساسی، دفاع از حقوق همه مسلمانان جهان جزء یکی از اصول اساسی سیاست خارجه نظام اسلامی محسوب می شود.

مطابق اصل 154 قانون اساسی، نظام جمهوری اسلامی ایران، حمایت از مبارزات حق طلبانه مستضعفین جهان را آرمان خود می داند.

با توجه به حدیث رسول اکرم(ص) عدم اهتمام و توجه کافی به امور مسلمین برابر با خروج از دامنه مسلمانان است لکن ضروریست که نهادهای دیپلماتیک جمهوری اسلامی که در رأس آن وزارت امور خارجه می باشد،روابط دیپلماتیک خود را بر این اساس تنظیم کند و دولت هند را که باعث نقض مواد 1،2،3،6،7،19،22،29اعلامیه حقوق بشرمصوب 1948،که تمامی کشورهای جهان وسازمان های بین المللی التزام عمل به آن را دارند واین جنایات صورت گرفته علیه مسلمانان را محکوم کرده ودولت هند ازتمامی امت مسلمان عذرخواهی و ازخانواده آسیب دیدگان دلجویی کرده و عوامل خاطی دراین جریان رابه سزای عمل خود برساند.

گزارش عملکرد و اقدامات صورت گرفته از سوی شما موجب امتنان و دلگرمی ملت مسلمان ایران خواهد بود؛و من ا...توفیق.

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 21755

به "نامه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی خطاب به وزیر امور خارجه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی خطاب به وزیر امور خارجه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید