نخستین محموله امدادی صلیب سرخ وارد ونزوئلا شد

به گزارش بلاگ پو، تهران - خبرنگاران - نخستین محموله یاری های بشردوستانه صلیب سرخ با رعایت قوانین و نیز موافقت نیکلاس مادورو رییس جمهوری ونزوئلا وارد این کشور شد.

نخستین محموله امدادی صلیب سرخ وارد ونزوئلا شد

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات ونزوئلا و صلیب سرخ جهانی اعلام کردند که نخستین محموله یاری های بشردوستانه روز گذشته(سه شنبه) در حالی وارد ونزوئلا شد که نیکلاس مادورو رئیس جمهوری این کشور چند روز پیش از توافق دولت کاراکاس و صلیب سرخ جهانی برای ورود یاری های بشردوستانه این سازمان خبر داده بود.

این در حالیست که دولت مادورو پیشتر از انتقال محموله های به اصطلاح یاری رسان آمریکا برای ونزوئلا جلوگیری و اعلام نموده بود که دولت ترامپ با انتقال این محموله ها بدنبال زمینه چینی برای حمله به خاک ونزوئلا است.

نیکلاس مادورو نیز در واکنش به ورود نخستین محموله یاری های صلیب سرخ گفت: این محموله با رعایت قوانین این کشور وارد خاک کشور شده است.

صدور مجوز محموله امدادی بشردوستانه صلیب سرخ با استقبال بسیاری روبرو شد و حتی میگل پیزارو قانونگذار مخالف دولت این اقدام را گامی مثبت خواند.

در این محموله یاری های صلیب سرخ، ژنراتور فراوری برق، تجهیزات پرشکی و آب آشامیدنی وجود دارد.

سازمان ملل متحد پیشتر اعلام نموده بود که یک چهارم جمعیت ونزوئلا به یاری های بشردوستانه احتیاج دارند و حدود 1.9 میلیون نفر نیز با سوءتغذیه روبرو هستند.

به گزارش خبرنگاران، ونزوئلا ماههاست که با دخالت های آمریکا و اعمال تحریم از سوی این کشور با چالش های مالی و اجتماعی وکمبود مواد غذایی، دارو و مایحتاج اولیه روبرو است.

خوان گوایدو رهبر مخالفان پس از مراسم تحلیف مادورو برای دوره دوم ریاست جمهوری، خود را رئیس دولت موقت دراین کشور خواند و آمریکا بلافاصله وی را به عنوان رئیس جمهوری موقت ونزوئلا به رسمیت شناخت و بعضی کشورهای آمریکای جنوبی هم در این اقدام از واشنگتن تبعیت کردند.

نیکلاس مادورو رئیس جمهوری قانونی ونزوئلا اعلام نموده که این کشور قربانی یک کودتای تحت حمایت آمریکا است.

اروپام ** 9234 ** 1071

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: ایرنا
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 6299

به "نخستین محموله امدادی صلیب سرخ وارد ونزوئلا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین محموله امدادی صلیب سرخ وارد ونزوئلا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید