نسل جدید شتاب نگارها در مشهد راه اندازی شد

به گزارش بلاگ پو، نخستین دستگاه نسل جدید شتاب نگار در مشهد و 10 دستگاه دیگر در سطح استان راه اندازی شد.

نسل جدید شتاب نگارها در مشهد راه اندازی شد

به گزارش خبرنگاران، امیر عزیزی، سرپرست مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد، صبح امروز در آیین رونمایی از اولین دستگاه نسل جدید شتاب نگار و بهره برداری همزمان از 10 دستگاه جدید در استان خراسان رضوی در مشهد، اظهار کرد: علی رغم تحریم ها با همکاری مناسبی که بین شهرداری مشهد و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی انجام شد توانستیم شتاب نگارهای نسل جدید را خریداری و نصب کنیم.

وی با اشاره به قدیمی بودن دستگاه های شتاب نگار موجود، ادامه داد: شاید چند دهه است که در مشهد ثبت و ضبط اطلاعات و جنبش زمین را نداریم. بر این اساس یکی از دغدغه های افرادی که در حوزه زمین لرزه فعالیت می کردند این بود که بتوانند رفتار گسل های مشهد و جنبش زمین را رصد نمایند که این شتاب نگارها این کار را انجام می دهند.

عزیزی توضیح داد: دستگاه هایی که در مشهد نصب و موجود بود مربوط به دهه های گذشته بوده، اما امروز توانستیم اولین دستگاه شتاب نگار نسل جدید را در مشهد نصب کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از گام های اساسی در راه هوشمندسازی شهر مشهد نصب دستگاه های شتاب نگار است، اعلام کرد: بعد از نصب و بهره برداری از این دستگاه ها، افرادی که در حوزه زمین لرزه شناسی فعال اند می توانند با داده های واقعی به عنوان یکی از راه های پیش یابی زلزله کار خود را انجام دهند.

سرپرست مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد، اضافه نمود: در سیستم های نوین جهان دو حوزه هشدار عمومی و هشدار زودهنگام وجود دارد که نصب شتاب نگارها در شهر مشهد می تواند شروع بسیار خوبی در حوزه هشدار عمومی و سریع شهروندان باشیم.

وی ادامه داد: ورود به حوزه شتاب نگارها وظیفه شهرداری ها نبوده و این اقدامات نشان دهنده این است که تک تک مدیران شهری دغدغه ایمنی شهروندان را دارند.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 5149

به "نسل جدید شتاب نگارها در مشهد راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نسل جدید شتاب نگارها در مشهد راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید