نشست علمی کلیات باستان انگل شناسی برگزار گردید

به گزارش بلاگ پو، نشست علمی کلیات باستان انگل شناسی با هدف آشنایی باستان شناسان با دانش انگل شناسی و روش های نمونه برداری و مستندنگاری آنها در کاوش های باستان شناختی برگزار گردید .

نشست علمی کلیات باستان انگل شناسی برگزار گردید

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، در این نشست که به همت پژوهشکده باستان شناسی برگزار گردید، غلامرضا مولوی استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره باستان شناسی و ارتباط آن با دانش میان رشته ای مانند انگل شناسی سخن گفت .

مولوی با بیان نکاتی در خصوص سیستم سنجش و تحلیل رشته انگل شناسی که در جهان یکسان انجام می گردد گفت: دو عامل مستقیم و غیرمستقیم از طرف محیط بر جوامع انسانی از گذشته تاکنون تأثیر داشته و روند تکامل آنها همچنان طی می گردد.

این پژوهشگر اضافه کرد: عامل پاتولوژی خاص و موادی که در تدفین به دست می آید از عوامل غیر مستقیم بوده و عواملی که در درون ظرف های در بسته یا گورخمره ها به دست می آیند عوامل انگلی مستقیم هستند.

او تجربه چشمی و شناخت شواهد عوامل بیماری زا را در باستان انگل شناسی بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: همچنین شناخت چرخه زندگی انگل ها در طبیعت و یا درون بدن انسان بسیار مهم است.

مولوی گفت: با وجود گوناگونی تنوع یافته ها ، زمان بندی ، روش گردآوری و مستندنگاری مدارک بسیار مهم است.

این استاد دانشگاه در ادامه نشست به معرفی چند نمونه انگلی با بیان چرخه زندگی آنها و تأثیرشان در جوامع بشری به نسبت شیوع و فراوانی پرداخت و نمونه هایی از چند سایت باستانی مانند شهر سوخته به همراه شواهد مستند را عنوان کرد .

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: میراث آریا
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 10933

به "نشست علمی کلیات باستان انگل شناسی برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست علمی کلیات باستان انگل شناسی برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید