نمایشگاه آثار هنرمندان ایران در مسکو برگزار گردید

به گزارش بلاگ پو، هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در روسیه با نمایشگاه آثار هنرهای تجسمی، هنرهای سنتی و صنایع دستی، اجرای موسیقی و نمایش فیلم هایی از سینمای ایران و کارگاه های هنری با حضور هنرمندان ایران برگزار گردید.

نمایشگاه آثار هنرمندان ایران در مسکو برگزار گردید

به گزارش خبرنگاران، هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در روسیه که از 12 شهریورماه در مسکو شروع گردیده است، فردا 18 شهریور انتها می یابد.

در این برنامه هفته فرهنگی آثاری از هنرمندان کشورمان از جمله حسین نوروزی و یوسف حسینی و آثار هنرمندان هنرهای سنتی و صنایع دستی به نمایش گذاشته شد. همچنین حسین نوروزی یک اثر نقاشی خط را به مهدی سنایی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه اهدا کرد.

مهدی سنایی (سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه)، ابوذر ابراهیمی ترکمان (رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی)، قهرمان سلیمانی (رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در روسیه) و مسئولان فرهنگی روسیه ولادیمیرویچ استپانوف (معاون وزیر فرهنگ روسیه) و یلنا تیتاوا (رییس موزه صنایع دستی و هنرهای ملی روسیه) در این برنامه هفته فرهنگی حضور داشتند.

مهدی سنایی، درباره این هفته فرهنگی گفت: در شرایطی که هیات های رسمی بلندپایه دو کشور در روزهای آتی برای گسترش روابط سیاسی و اقتصادی، جلسات تشکیل می دهند، اجرای برنامه های فرهنگی برای ارتقای روابط و شناخت در این عرصه نیز اهمیت خاصی دارد.

سنایی با اشاره به سنت، فرهنگ و هنر چند هزارساله ایران و سطح بالای ادبیات و هنر روسیه در عرصه بین المللی اظهار کرد: این مؤلفه ها امکان مناسبی برای گسترش همکاری های فرهنگی را در کنار حوزه های اقتصادی و سیاسی و همچنین بشردوستانه فراهم می نماید.

سفیر ایران در روسیه افزود: با اضافه شدن برنامه های فرهنگی، علمی و دیپلماسی مردمی به عرصه همکاری های ایران و روسیه، همه جوانب ممکن پوشش داده می گردد.

ابوذر ابراهیمی ترکمان نیز با تأکید بر گسترش تبادلات فرهنگی و تجربیات بین دو کشور گفت: اشتراکات زیادی بین ایران و روسیه وجود دارد که باید تبادلات فرهنگی در بین این دو کشور گسترش پیدا کند.

ابراهیمی ترکمان با بیان اینکه ایران دارای گنجینه ای از آثار گرانبهای تاریخی است، گفت: ایران آمادگی دارد در زمینه نگهداری از آثار تاریخی و هنری و پژوهش در آثار گذشتگان، تجربیات خود را در اختیار دولت روسیه قرار دهد.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ضمن اشاره به ظرفیت های جمهوری اسلامی ایران در حوزه آثار تاریخی و هنری، آمادگی کشورمان در زمینه های مختلف همکاری های فرهنگی و هنری را خاطرنشان کرد.

ولادیمیرویچ استپانوف، معاون وزیر فرهنگ روسیه نیز در این مراسم پیغام وزیر این کشور را خواند: ایران و روسیه در سالیان اخیر روابط فرهنگی خود را روز بروز بیشتر نموده اند و هنرمندان، موسیقیدانان، سینماگران و سایر فعالان هنری ایران روابط دوجانبه و تنگاتنگی با یکدیگر پیدا نموده اند. رفت و آمد هیات های فرهنگی دو کشور و ارتباطات مستقیم ناشران و هنرمندان ایران و روسیه گویای نزدیکی بیش از پیش دو کشور به یکدیگر است و ما امیدواریم روز بروز شاهد گسترش بیشتر روابط فرهنگی دو ملت باشیم.

یلنا تیتاوا، رییس موزه صنایع دستی و هنرهای ملی روسیه هم در سخنانی در این دیدار با اشاره به فرهنگ و صندلی غنی ایران در منطقه و دنیا خواهان توسعه همکاری های فرهنگی خصوصاً آثار تاریخی و موزه ای شد.

رییس موزه هنرهای ملی روسیه بر ضرورت تعامل بین کارشناسان فرهنگی و انتقال تجربیات بین دو کشور تأکید کرد و اضافه نمود: ایران دارای گنجینه بسیار غنی و ممتاز در منطقه و دنیا است.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 1377

به "نمایشگاه آثار هنرمندان ایران در مسکو برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه آثار هنرمندان ایران در مسکو برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید