همه چیز در خصوص ویزای شینگن

به گزارش بلاگ پو، اگه تصمیم دارین به کشورهای اروپایی سفر کنین، حتما دریافت ویزای شینگن یکی از دغدغه های بزرگتونه! تصور کنین که خودتون رو برای گشتن اروپا آماده کردین، یه مدت رو هم تو اینترنت صرف پیدا کردن ارزون و یه تاریخ مناسب برای سفرتون کردین؛ حتی هتل دلخواهتون رو هم انتخاب کردین و منتظر قطعی شدن ویزا تون هستین. قبل از هر چیزی باید این باور غلط، که بیشتر درخواست ها برای ویزای شینگن رد میشن رو کلا فرامکوش کنین! برای آشنایی با ویزای شینگن کافیه در این مطلب با دورونزدیک همراه باشین.

همه چیز در خصوص ویزای شینگن

تا حالا ویزای شینگن رو تو اینترنت سرچ کردین؟ تو لیست سرچ های اولیه ای که گوگل بهتون نشون میده، فقط یه سری آژانس می بینین که در ازای مبلغ های نسبتا گرونی واستون ویزا می گیرن. همین موضوع باعث شده که خیلی از مسافرها یه تصور خیلی گرون از سفرهای اروپایی و دریافت ویزای شینگن داشته باشن. بیشتر مسافرها ممکنه با خودشون فکر کن که چرا به جای خرید و سفر به کشورهای اروپایی منطقه شینگن و اون همه دنگ و فنگ برای دریافت ویزا، با خرید کشورهای راحت تری که احتیاج به ویزا ندارن مثل ترکیه، مالزی و... سفر نکنن!! ولی اشتباه نکنین چون خودتون می توینن با هزینه کمتری ویزا بگیرین و در نهایت؛ بعد از دریافت ویزای شینگن و آغاز سفرتون می بینین که واقعا ارزشش رو داشت!

ویزای شینگن چیست ؟

داستان به وجود اومدن ناحیه شینگن، برمی گرده به سال 1985؛سالی که شهر کوچک شینگن در لوکزامبورگ میزبان سران 5 کشور اروپایی بود که تصمیم داشتن یه قدم عظیم برای به حقیقت پیوستن رویای اروپای بدون مرز بردارن. قرار دادی که به قرار داد شینگن معروف شد و بعد از 10 سال با برداشتن نقاط کنترل مرزی 7 کشور عملی شد و جالبه بدونین تا امروز تعداد کشورهای عضور قرار داد شینگن به 26 کشور رسیده و هنوز هم قراره تعداد این کشورهای بدون مرز بیشتر بشن! طبق قرارداد شینگن این 26 کشور نسبت به هم، هیچ مرزی ندارن و مثل یک کشور عظیم هستن که فقط یک مرز بیرونی داره. بلیط تهران استانبول | بلیط استانبول تهران

بدون مرز بودن کشورهای ناحیه شینگن، به این معنیه که مسافرها می تونن با دریافت ویزای شیگن هر کدوم از این 26 کشور عضو شینگن، خیلی راحت و آزاد با خرید به 25 کشور دیگه هم سفر کنن؛ چون عملاً مرزی بین این کشورها وجود نداره. فقط کافیه برای سفر به کشورهای محدوده شینگن؛ ویزای شینگن بگیرین.

با دریافت ویزای شینگن، به چه کشورهایی می تونین سفر کنیم؟

فرانسه (France)

دانمارک (Denmark)

یونان (Greece)

بلژیک (Belgium)

استونی(Estonia)

اتریش (Austria)

جمهوری چک (Czech Republic)

آلمان (Germany)

مجارستان (Hungary)

فنلاند (Finland)

لتونی(lativa)

لیتوانی(Lithuania)

هلند (netherlands)

ایسلند (Iceland)

ایتالیا (Italy)

لوکزامبورگ (Luxembourg)

اسلواکی (Slovakia)

مالت (Malta)

لیختن اشتاین (Liechtenstein)

پرتغال (Portugal)

اسلونی (Slovenia)

نروژ (Norway)

سوئیس (Switzerland)

لهستان (Poland)

اسپانیا (Spain)

سوئد (Sweden)

از بین این 26 کشوری که عضو ناحیه شینگن هستن؛ 17تا شون داخل ایران سفارت دارن، که می تونین به وسیله هر کدوم از این سفارتخونه ها، برای دریافت ویزای شینگن اقدام کنین.

ضمناًً یه خبر خوش هم واستون داریم؛ می تونین با داشتن ویزای شینگن،علاوه بر 26 کشور بالا که عضو پیمان شینگن هستن، به 4 تا کشور کوچولوی اروپایی که عضو محدوده شینگن نیستن ولی بین کشورهای ناحیه شینگن گیر کردن هم سفر کنین:

واتیکان (Vatican)

سن مارینو (San Marino)

موناکو (Monaco)

آندورا (Andorra)

همینطور که در پست مربوط به انواع ویزا ها، بهتون گفتیم، ویزا ها از لحاظ تعداد دفعات اجازه ورود به کشور مقصد، انواع متفاوتی دارن. با این حساب اگه ویزای شینگن شما دابل (دو بار ورود) یا مولتیپل (چند بار ورود) باشه علاوه بر 30 کشور بالا میتونین به 10 تا کشور اروپایی دیگه که بیشترشون در منطقه بالکان هستن هم سفر کنین:

کرواسی (Croatia)

رومانی (Romania)

بلغارستان (Bulgaria)

مونته نگرو (Montenegro)

آلبانی (Albania)

بوسنی و هرزگوین (Bosnia and Herzegovina)

قبرس (Cyprus)

کوزوو (Kosovo)

مقدونیه یا یوگسلاوی سابق (Macedonia)

صربستان (Serbia)

کافیه حواستون به تاریخ اعتبار ویزاتون باشه، ضمناًً بهتره این موضوع رو بدونین که خیلی از این کشورها، در صورتی بهتون اجازه ورود میدن که حداقل یک بار از ویزاتون استفاده نموده باشین.

حالا که با مزایای ویزای شینگن آشنا شدین و دیدین که چطوری میشه فقط با دریافت یک ویزای شینگن به 40 کشور اروپایی سفر کرد، حتما نظرتون راجع به ویزای شینگن تغییر نموده و متوجه شدین که اون همه دنگ و فنگ و هزینه کردن کاملا ارزشش رو داره!

برای سفر به کشورهای اروپایی و همینطور کشورهای ناحیه شینگن، می تونین ارزون ترین نرخ قیمت خارجی رو از سایت دورونزدیک خریداری کنین. دورونزدیک، به عنوان سایت رسمی خرید ، انواع بلیط های سیستمی و بلیط چارتری رو با ارزون ترین قیمت، در اختیارتون قرار میده، و شما می تونین تون رو از بین 950 ایرلان مختلف خارجی و داخلی انتخاب کنین.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: دور و نزدیک
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 21374

به "همه چیز در خصوص ویزای شینگن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز در خصوص ویزای شینگن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید