هند 117 هزار بشکه در روز نفت از ایران وارد کرد

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران: واردات نفت هند از ایران در آوریل 2013 نسبت به ماه قبل از آن 34.2 درصد کاهش یافت و به 117 هزار و 300 بشکه در روز رسید.

هند 117 هزار بشکه در روز نفت از ایران وارد کرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، آمارهای منابع تجاری روز چهارشنبه نشان داد که واردات نفت هند از ایران در ماه آوریل نسبت به ماه مارس 34.2 درصد کاهش یافته است که این کاهش زمینه را برای تمدید معافیت هند از تحریم های آمریکا علیه ایران در ماه آینده میلادی فراهم می سازد.

آمریکا پیشتر ژاپن و 10 کشور اروپایی را برای سومین دوره متوالی از تحریم های ایران معاف نموده، اما تا کنون معافیت هند و چین، دو مشتری عمده نفت ایران تمدید نشده است.

واردات نفت هند از ایران در ماه آوریل (اولین ماه از قرارداد سالیانه جدید با ایران) نسبت به یک سال قبل 56.5 درصد کاهش یافته و به 117 هزار و 300 بشکه در روز رسیده است. این در حالی است که شرکت های مانگلور و هندوستان پترولیوم به دلیل مسائل بیمه ای قادر به انجام خریدهای جدید از ایران نیستند.

شرکت های بیمه ای هند که نگران تحریم ها هستند، هشدار داده اند قادر به پرداخت خسارات پالایشگاه های استفاده کننده از نفت ایران نیستند.

دهلی نو در حال آنالیز طرحی جهت ایجاد یک صندوق بیمه انرژی برای پوشش بیمه ای پالایشگاه های استفاده کننده از نفت ایران است، اما اعتبار این صندوق برای پوشش بیمه اتکایی پالایشگاه ها کافی نیست، مگر اینکه این صندوق توسط تضمین های دولتی حمایت گردد.

واشنگتن در ماه دسامبر تمام مشتریان اصلی نفت ایران را به مدت 180 روز از تحریم ها معاف نمود.

بر اساس آمارها، هند در بازه زمانی ژانویه تا آوریل 46.3 درصد نفت کمتری نسبت به یک سال قبل از ایران خریداری نموده است و در عوض نفت بیشتری از کشورهای ونزوئلا، عراق، و عمان خریداری نموده است.

ایران در این بازه زمانی 5.5 درصد نفت وارداتی هند را تامین نموده، در حالی که یک سال قبل، 11.2 درصد نفت وارداتی هند را تامین می کرد. بدین ترتیب ایران به رتبه هفتم تامین کنندگان نفت هند سقوط نموده است. سال گذشته ایران رتبه سوم را در میان تامین کنندگان نفت هند داشت.

شرکت های مانگالور و هندوستان پترولیوم هر کدام در ماه آوریل یک محموله نفتی از ایران دریافت کردند.

69

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: تسنیم
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 16865

به "هند 117 هزار بشکه در روز نفت از ایران وارد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هند 117 هزار بشکه در روز نفت از ایران وارد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید