وجود خدا به بازار نشر آمد

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران ، نشر لوگوس کتاب وجود خدا نوشته فیلسوف معاصر دین، ریچارد سوئین برن، را روانه بازار نشر کرد. مترجم کتاب، محمدجواد اصغری، پیش از این کتابی با عنوان برهان تجربه دینی از دیدگاه سوئین برن را تالیف نموده است و اکنون در حال تدوین فلسفه دین ریچارد سوئین برن است.

وجود خدا به بازار نشر آمد

مترجم در مقدمه کتاب آورده است: کتاب وجود خدا در کنار دو اثر مهم دیگر این نویسنده یعنی انسجام خداباوری و ایمان و عقل یکی از سه اثر بسیار مهم این فیلسوف است. هر چند آثار دیگر سوئین برن نیز ... از اهمیت خاصی برخوردارند، اما اثر پیش رو از ویژگی های منحصر به فردی برخودار است که در سایر آثار این فیلسوف ویژگی های مزبور یافت نمی گردد: جامعیت اثر نسبت به اشتمال آن بر ادله وجود خدا، تبیین مبانی و اصول معرفت­ شناختی ادله مزبور همچون اصل آگاهی و اصل آسان ­باوری، تبیین سازگاری ادله وجود خدا با اصول و بنیان های علم مدرن همچون اصل سادگی، توجه به نظریه ­های مطرح در علوم پایه همچون فیزیک، تقریر ادله جدید بر وجود خدا همچون استدلال مبتنی بر آگاهی و استدلال مبتنی بر تجربه دینی، ارائه تقریری جدید از ادله سنتی وجود خدا همچون ادله کیهان­ شناختی و ادله غایت­شناختی، توجه به پیشینه ادله و مباحثی که سایر فلاسفه در اقبال و ادبار خود نسبت به ادله مزبور داشته ­اند، همه از ویژگی های کتاب حاضر است که در کمتر اثری به چشم می­ خورد.

سوئین برن در مقدمه ای که برای ترجمه فارسی اثرش نوشته است، بعد از ابراز خرسندی از ترجمه اثرش به فارسی، درباره تفاوت الهیات طبیعی ای خودش با الهیات طبیعی کلاسیک می گوید: اولا من جنبه های مختلف دنیای مادی را بر اساس آخرین الگوهای علم مدرن توصیف نموده ام ثانیا در استدلال از دنیا مادی بر احتمال وجود خداوند از معیارهایی استفاده شده است که علم برای قضاوت در نظریات خود به کار می گیرد.

این کتاب متشکل از 14 فصل است که نشر لوگوس آن را در قطع رقعی با جلد سلفون سخت و در 408 صفحه به قیمت 65000 تومان به بازار نشر عرضه نموده است.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 3743

به "وجود خدا به بازار نشر آمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وجود خدا به بازار نشر آمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید