شرایط ادارات در روزهای پنجشنبه چگونه است؟

به گزارش بلاگ پو، به گزارش تجارت نیوز، با توجه به تداوم اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و آغاز مرحله فاصله گذاری هوشمند از تاریخ 23/01/99 و در اجرای بند(14) از مصوبات چهاردهمین جلسه ستاد ملّی مقابله با ویروس کرونا که به شرح زیر به تایید ریاست جمهوری اسلامی ایران رسیده اعلام شده:

شرایط ادارات در روزهای پنجشنبه چگونه است؟

کلیه دستگاه های اجرایی موظفند ضمن رعایت پروتکل بهداشتی ابلاغی وزارت بهداشت در خصوص کارکنان، محیط اداری و ارباب رجوع و تجمعات اداری، کلیه خدمات عمومی و ضروری دستگاه را از تاریخ 23/01/99 با حضور دوسوم کارکنان ارائه و تا یک سوم کارکنان از طریق دورکاری یا اعطای مرخصی به صورت نوبت بندی از حضور در محل کار معاف کنند. ساعت کار روزانه کارکنان دستگاه های اجرایی در تهران و استان ها از ساعت 7 تا 14 خواهد بود.

ترتیبات اجرایی این مصوبه از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ خواهد شد.

سازمان اداری و استخدامی کشور طی دستورالعمل شماره 10934 مورخ 19/01/99 ساعت کار روزانه کارکنان دستگاه های اجرایی در تهران و استان ها به میزان (7) ساعت در روز و از ساعت 7 تا 14 خواهد بود و هرگونه تغییر در ساعت فعالیت و نسبت حضور کارکنان برای ارائه خدمات صرفا با تصویب ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا مشخص و ابلاغ خواهد شد.

بر اساس ماده 87 قانون خدمات کشوری ساعات کار کارمندان دولت چهل و چهار ساعت در هفته است و ترتیب و تنظیم ساعات کار ادارات با پیشنهاد سازمان و تصویب هیئت وزیران مشخص می شود و تغییر ساعت کار کارمندان در موارد ضروری با رعایت سقف مذکور با دستگاه ذی ربط است.

بر اساس تبصره 2 این ماده دستگاه های اجرایی می توانند در موارد خاص با موافقت هیئت وزیران و رعایت سقف ساعات کار با توجه به شرایط جغرافیایی و منطقه ای و فصلی ساعات کار خود را به ترتیب دیگری تنظیم کنند.

همچنین بر اساس تبصره 3 کلیه دستگاه های اجرایی استانی موظفند ساعات کار خود را در شش روز هفته تنظیم کنند. (ستاد مرکزی دستگاه های اجرایی مشمول این حکم نیستند.)

علی رغم تصریح این موضوع (شش روز هفته و 44 ساعت در هفته) اما ستاد ملّی مقابله با ویروس کرونا و سازمان اداری و استخدامی کشور ساعت کاری در تهران و استان ها را به طور یکسان از ساعت 7 تا 14 اعلام کرده است این درحالی است که تا پیش از این کارمندان در تهران پنجشنبه ها تعطیل بودند و حتی در برخی استان ها مثل بوشهر نیز پنجشنبه ها تعطیل بودند حال مشخص نیست با توجه یکسان اعلام شدن ساعات کاری آیا کارمندان در تهران هم همانند استان ها باید روزهای پنجشنبه در سر کار حاضر شوند ؟ یا کارمندان استان ها هم مثل تهران پنجشنبه ها تعطیل هستند؟ به هرحال اگر قرار بر 44 ساعت کار در هفته باشد و کارمندان تهران پنجشنبه ها تعطیل باشند جمع ساعت کاری آنها در هفته 35 ساعت و در استان ها 42 ساعت می شود که این موضوع بی عدالتی در حق کارمندان استان هاست.

بنظر می رسد یا ساعت کاری کارمندان استان ها باید اصلاح شود یا کارمندان استان ها هم در روزهای پنجشنبه تعطیل باشند.

منبع: تسنیم

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 23834

به "شرایط ادارات در روزهای پنجشنبه چگونه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط ادارات در روزهای پنجشنبه چگونه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید