پمپئو از عربستان خواست ثبات بازار های جهانی انرژی را تضمین کند

به گزارش بلاگ پو، وزیر خارجه آمریکا از ولیعهد عربستان خواست تا برای ایجاد ثبات در بازار های جهانی انرژی همزمان با بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا اقدام کند.

پمپئو از عربستان خواست ثبات بازار های جهانی انرژی را تضمین کند

به گزارش به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در گفت وگویی تلفنی از محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان خواست تا ثبات بازار های جهانی انرژی و مالی در بحبوحه همه گیری ویروس کرونا را تضمین کند.

مورگان ارتگاس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا خاطرنشان کرد: مایک پمپئو و ولیعهد عربستان در این گفت و گوی تلفنی بر لزوم حفظ ثبات در بازار های جهانی انرژی تاکید کردند. وزیر خارجه آمریکا گفت عربستان سعودی به عنوان رئیس گروه 20 و یکی از کشور های مهم فراوری کننده انرژی است. پمپئو گفت این فرصتی واقعی است برای افزایش اطمینان از بازار های جهانی انرژی و مالی، در هنگامی که جهان با عدم اطمینان مالی به طور جدی روبرو است.

بحران بازار جهانی نفت پس از آن تشدید شد که در نشست اخیر کشور های عضو اوپک و روسیه طرفین برای تمدید توافق کاهش فراوری نفت به نتیجه نرسیدند و به دنبال آن عربستان سعودی میزان فراوری نفت خود را به مقدار زیادی افزایش داد که در نتیجه بهای نفت به شکل بی سابقه ای سقوط کرد.

در معاملات روز های اخیر، بهای هر بشکه نفت به کمتر از 30 دلار رسیده و ارزش سهام شرکت ها در بازار های مالی جهان به شدت تحت تاثیر این افت قیمت نفت و نیز تبعات ناشی از ویروس کرونا کاهش یافته است.

همه گیری ویروس کرونا که در سطح جهانی بی سابقه بوده است نیز به این بحران بیش از پیش دامن زده است.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 22982

به "پمپئو از عربستان خواست ثبات بازار های جهانی انرژی را تضمین کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پمپئو از عربستان خواست ثبات بازار های جهانی انرژی را تضمین کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید