چگونه کودک دو ساله خود را به کتاب و کتاب خواندن در سال های آینده علاقمند کنیم؟

به گزارش بلاگ پو، در این مطلب 8 گام برای علاقمندکردن بچه ها به کتاب خواندن را می خوانید.

چگونه کودک دو ساله خود را به کتاب و کتاب خواندن در سال های آینده علاقمند کنیم؟

به گزارش، بی شک یکی از لذت بخش ترین روش های تشویق برای بچه ها همراهی والدینشان برای خواندن کتاب است. این کار هم باعث افزایش توانایی گفتاری و نوشتاری کودک خواهد شد و هم دایره لغات کودک را افزوده و حس کنجکاوی وی را بیدار نموده و سبب تشویق به مطالعه کتاب های گوناگون خواهد شد.

چند راه حل برای کتاب خوان شدن بچه ها:

برای این کار کتابخانه کوچکی در منزل تهیه کنید و آن را پر از کتاب های مختلف کنید. طبقات پایین تر را برای بچه ها در نظر بگیرید. هرگز کودکتان را مجبور به کتاب خواندن نکنید، زیرا بچه ها به آسانی از والدین خود تاثیر می پذیرند کافی است خودتان کتاب را بردارید و چند ساعتی کتاب بخوانید.

از آنجا که کتابخانه ها و کتاب فروشی ها کتاب های گوناگون و وسوسه نماینده ای دارند به همین دلیل برای بچه ها جذاب هستند و توجه آن ها را جلب می نمایند و با تکرار رفت وآمد به این مکان ها قطعاً بچه ها هم به کتاب و کتاب خوانی علاقه مند خواهند شد.

یکی دیگر از روش های تشویق بچه ها به مطالعه خواندن شعر و داستان از همان دوران نوزادی برای آنهاست. بی شک یکی از لذت بخش ترین روش های تشویق برای بچه ها همراهی والدینشان برای خواندن کتاب است. این کار هم باعث افزایش توانایی گفتاری و نوشتاری کودک خواهد شد و هم دایره لغات کودک را افزوده و حس کنجکاوی وی را بیدار نموده و سبب تشویق به مطالعه کتاب های گوناگون خواهد شد.

در کنار دیگر هدیه هایی که برای بچه ها در مناسبت های گوناگون تهیه می کنید کتاب را نیز بگنجانید و از آن به عنوان هدیه ای ارزشمند یاد کنید

در شروع کتاب هایی را انتخاب کنید که تصاویری واضح، ساده و رنگی داشته باشد که کودک هر روز در دنیای پیرامون خود می بیند. بهتر است هر صفحه، یک یا دو تصویر بدون جزییات پیچیده داشته باشد. با بزرگ تر شدن بچه ها کتاب های متنوع تری برایش تهیه کنید. کتاب هایی با تصاویر گوناگون و جزئیات بیشتر، کتاب هایی در اندازه و شکل های مختلف، اما باید دقت کنیم که چه کتابی و با چه محتوایی برای کودکمان تهیه می کنیم. کتابی را انتخاب کنید که مناسب با سن و جنس و روحیات بچه ها باشد. توصیه می گردد تا هر هفته همراه با کودکتان برای تهیه کتاب به باغ کتاب و یا دیگر کتاب فروشی های سطح شهر بروید و سعی کنید سلیقه کودک نیز در تهیه کتاب اعمال گردد.

زمانی که با صدای بلند برای بچه ها کتاب می خوانید باعث می گردد تا توجه کودک به کتاب بیشتر شده و درک مطلب بهتری داشته باشد.

در کنار دیگر هدیه هایی که برای بچه ها در مناسبت های گوناگون تهیه می کنید کتاب را نیز بگنجانید و از آن به عنوان هدیه ای ارزشمند یاد کنید.

ابتدا کتاب را برای کودکتان بخوانید و سپس به تماشای فیلم بنشینید. بعد از تماشای فیلم نکاتی را که در کتاب خوانده بودید، ولی در فیلم نبود را پیدا نموده و با هم مرور کنید این کار باعث افزایش دقت و توجه کودک می گردد.

چند تا از کتاب های مختص گروه سنی کودکتان را مطالعه کنید و از آن ها سوال هایی طرح کنید و بعد از او بپرسید و برای هدایت جهت پیدا کردن پاسخ کتاب های موردنظرتان را به عنوان منبع در اختیارش قرار دهید.

منبع: تبیان

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 16078

به "چگونه کودک دو ساله خود را به کتاب و کتاب خواندن در سال های آینده علاقمند کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه کودک دو ساله خود را به کتاب و کتاب خواندن در سال های آینده علاقمند کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید