کشف نقطه ضعفی در ویرس کرونا برای از بین بردن آن

به گزارش بلاگ پو، پژوهشگران آمریکایی در آنالیز جدید خود دریافتند پروتئینی که به محافظت از ماده ژنتیکی کروناویروس یاری می نماید، می تواند نقطه ضعفی برای از بین بردن آن باشد.

کشف نقطه ضعفی در ویرس کرونا برای از بین بردن آن

به گزارش خبرنگاران از ایسنا، پروتئینی که به نظر می رسد برای تکثیر و گسترش ویروس کووید 19 لازم باشد، یک ضعف بالقوه به شمار می رود که درمان های آینده می توانند آن را هدف قرار دهند.

پژوهشگران بر این باورند که این مولکول که با نام پروتئین تراپوسته ای 41 ب (TMEM41B) شناخته می گردد، می تواند به شکل گیری غشای چربی بیرونی که به محافظت از ماده ژنتیکی ویروس هنگام تکثیر آن می پردازد، یاری کند.

پژوهش جدیدی که در دانشگاه نیویورک (NYU) صورت گرفته است، نشان می دهد که TMEM41B، برای تکثیر کروناویروس لازم است.

پژوهشگران در مجموعه ای از آزمایش ها، نحوه فراوری مثل کروناویروس در سلول های آلوده را با فرآیندهای مشابه آن در انواع کشنده فلاوی ویروس ها (Flavivirus) از جمله آن دسته از ویروس ها که به بروز تب زرد، ویروس نیل غربی و ویروس زیکا منجر می شوند، مقایسه کردند. آنها همچنین نحوه فراوری مثل کروناویروس را در سلول های آلوده، با سه نوع فصلی آن که به بروز سرماخوردگی منجر می شوند، مقایسه کردند.

جان پواریر از پژوهشگران این پروژه گفت: پژوهش ما، نخستین شواهد را در خصوص TMEM41Bبه عنوان یک عامل اصلی در ایجاد عفونت ناشی از فلاوی ویروس ها و به ویژه کروناویروس ارائه می دهد.

وی اضافه نمود: نخستین گام مهم برای مقابله با یک بیماری جدید مانند کووید 19، نقشه برداری از چشم انداز مولکولی است تا اهداف احتمالی در مقابله با آن تعیین شوند. مقایسه یک ویروس تازه کشف شده با دیگر ویروس های شناخته شده،می تواند ما را به کشف آسیب پذیری های احتمالی ویروس برای استفاده در درمان های آینده امیدوار کند.

پواریر ادامه داد: اگرچه TMEM41B در حال حاضر برای متوقف کردن کروناویروس، مد نظر ما قرار گرفته است اما نتایج پژوهش ما، بیش از صد پروتئین دیگر را شناسایی نموده اند که می توان از آنها به عنوان اهداف بالقوه دارویی استفاده کرد.

پژوهشگران در این پروژه، از ابزار ویرایش ژن استفاده کردند تا ژن های موجود در سلول های آلوده به ویروس هایی از جمله کووید 19 را غیرفعال نمایند. سپس، اثرات مولکولی غیرفعال شدن هر کدام را با بر توانایی تکثیر شدن ویروس مورد آنالیز قرار دادند.

پواریر گفت: برای تشخیص این که آیا جهش های TMEM41B مستقیما به محافظت در برابر کووید 19 منجر می شوند یا خیر، باید پژوهش های بیشتری صورت بگیرد.

وی اضافه نمود: موفقیت گروه پژوهشی ما برای ترسیم نقاط مولکولی مورد نظر در کروناویروس می تواند الگویی برای دانشمندان سراسر دنیا باشد تا به مقابله با شیوع ویروس ها در آینده بپردازند.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 40089

به "کشف نقطه ضعفی در ویرس کرونا برای از بین بردن آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف نقطه ضعفی در ویرس کرونا برای از بین بردن آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید