یکه تازی ترامپ در دروغ گفتن؛ 928 روز و 12 هزار دروغ

به گزارش بلاگ پو، صفحه ارزیابی حقیقت روزنامه واشنگتن پست گزارش داد که رئیس جمهور آمریکا در بازه زمانی 928 روز، بیش از 12 هزار ادعای دروغ یا گمراه کننده مطرح نموده است.

یکه تازی ترامپ در دروغ گفتن؛ 928 روز و 12 هزار دروغ

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در ماههای اخیر، با فعال شدن سیستم راستی آزمایی رسانه های آمریکایی از جمله شبکه سی ان ان و روزنامه آمریکایی واشنگتن پست، اظهارات دروغین و گمراه نماینده دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بسیار سریع مورد رصد قرار می گیرد.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در گزارشی نوشت که ترامپ در بازه زمانی دو و نیم ساله ریاست جمهوری خود (928 روز)، حدود 12 هزار و 19 ادعای دروغین یا گمراه نماینده مطرح نموده است.

پایگاه داده های مربوط به ادعاهای گمراه نماینده و دروغین روزنامه واشنگتن پست نشان می دهد که تمایل ترامپ برای مطرح کردن اعداد و ارقام اغراق آمیز، فخر فروشی های بی دلیل و دروغ های آشکار، همچنان با سرعت چشمگیری ادامه دارد.

طبق تجزیه و تحلیل های صفحه ویژه روزنامه آمریکایی واشنگتن پست تحت عنوان ارزیابی نماینده حقیقت (Fact Checker)، ترامپ تا تاریخ پنج آگوست (15 مرداد ماه) در 928 امین روز از ریاست جمهوری خود، 12 هزار و 19 ادعای دروغین و یا گمراه نماینده مطرح نموده است.

بر اساس این آنالیز ها، دروغ های ترامپ در تاریخ 26 آوریل (6 اردیبهشت ماه) از مرز 10 هزار دروغ گذشت و از آن موقع تا تاریخ پنج آگوست، به طور متوسط روزانه 20 دروغ گفته است.

واشنگتن پست ادامه داد، آنالیز ها نشان می دهد که ترامپ از شروع ریاست جمهوری خود به طور متوسط روزانه 13 ادعای دروغین مطرح نموده است.

بر اساس این گزارش، حدود یک پنجم از ادعاها درباره مهاجرت بوده است و در حقیقت یکی از ادعاهای مکرر وی این بوده است که دیوار مرزی با مکزیک در حال ساخت است و 190 بار این ادعا را تکرار نموده است.

این روزنامه آمریکایی درباره این ادعا شرح داد، کنگره حاضر به تأمین بودجه پیش بینی شده ترامپ برای ساخت دیوار مرزی آمریکا-مکزیک نشده است و بنابراین ترامپ کوشش نموده است تا تعمیر موانع موجود در مرز دو کشور را بعنوان دیوار جلوه دهد.

طبق این گزارش، هرکدام از ادعاهای دروغین یا گمراه نماینده درباره تجارت، اقتصاد و تحقیقات درباره مداخله روسیه در مبارزات انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، 10 درصد از مجموع ادعاهای دروغین ترامپ را تشکیل می دهد.

واشنگتن پست ادامه داد که ترامپ 186 بار به دروغ مدعی شده است که اقتصاد امروز آمریکا، در بهترین وضعیت خود در تاریخ آمریکا واقع شده است.

این گزارش همچنین در مورد پیغام های ترامپ در صفحه شخصی توییتر وی نوشت که بیش از 18 درصد از ادعاهای دروغین و گمراه نماینده ترامپ از توییتر وی نشأت می گیرد.

تحقیقات همچنین نشان می دهد که تعداد اندکی از مردم آمریکا اظهارات دروغین ترامپ را باور می نمایند به طوریکه طبق نظرسنجی ارزیابی حقیقت واشنگتن پست که در ماه دسامبر گذشته منتشر شد، تنها 3 نفر از هر 10 آمریکایی دروغ های ترامپ را باور می نمایند.

نظرسنجی بالا همچنین نشان داد که تنها یک نفر از هر 6 فرد بزرگسال آمریکایی، بعضی و نه همه دروغ های ترامپ را بعنوان حقیقت قبول می نمایند و صحت آن را تأیید می نمایند.

علاوه بر واشنگتن پست، شبکه سی ان ان نیز اخیراً به اظهارنظرات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پرداخته است و سخنان وی را راستی آزمایی نموده است و در جدیدترین آنالیز های این شبکه که روز 16 مردادماه منتشر شد، معین شد که ترامپ ظرف یک هفته 56 دروغ گفته است. (جزئیات بیشتر)

م

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 10249

به "یکه تازی ترامپ در دروغ گفتن؛ 928 روز و 12 هزار دروغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یکه تازی ترامپ در دروغ گفتن؛ 928 روز و 12 هزار دروغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید