یک نهاد امنیتی: داعش بزرگترین تهدید برای امنیت اتریش است

به گزارش بلاگ پو، نتیجه گزارش سازمان حفاظت از قانون اساسی اتریش نشان می دهد داعش بزرگترین تهدید برای امنیت این کشور بوده و عوامل تروریستی بازگشته از مناطق بحرانی خطر بزرگی هستند.

یک نهاد امنیتی: داعش بزرگترین تهدید برای امنیت اتریش است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه اتریشی کرونن سایتونگ، گزارش سازمان حفاظت از قانون اساسی اتریش در سال 2018 نشان می دهد که بزرگترین تهدید برای امنیت در این کشور تروریسم افراطی (داعش) است.

در این گزارش آمده است که بخصوص عوامل تروری که از مناطق بحرانی به اتریش باز می گردند یک پتانسیل خطر که به سختی قابل شناسایی است را به نمایش می گذارند.

در این گزارش آمده است که این عوامل ترور به دلیل آموزش های نظامی و تجربه های جنگی که دارند یک پتانسیل خطر به سختی قابل پیش بینی ارزیابی می شوند. این افراد مناسبات خوبی با سازمان های تروریستی دارند که درمناطق جنگی فعالیت دارند و در کشورهای دیگر هم شبکه هایی را راه اندازی کرده اند.

بر اساس گزارش سازمان حفاظت از قانون اساسی اتریش با انتها سال 2018، 320 نفر از اتریش شناسایی شده بودند که به مناطق جنگی در عراق و سوریه سفر کرده و یا می خواستند به آنجا بروند تا مبارزه کنند. 62 نفر از آن ها از سفر به این مناطق بازداشته شدند و 93 نفر به اتریش بازگشته اند و 58 نفر هم به احتمال زیاد در مناطق بحرانی کشته شده اند.

حدود 107 تروریست جنگی از اتریش تا انتها سال 2018 هنوز در مناطق بحرانی بوده اند. بر اساس این گزارش به منظور به حداقل رساندن خطر ترور در اتریش اقدامات پیشگیرانه و سختگیرانه در حال انجام است.

اخیرا در اکتبر سال 2018 در نشست سالانه پیشگیری از افراط گرایی در وزارت کشور اتریش استراتژی برای جلوگیری از افراط گرایی ارائه شد.

این گزرش امنیتی در اتریش همچنین نشان می دهد که در عین حال خشونت چپ افراطی در این کشور در سال 2018 نسبت به سال 2017 کاهش پیدا کرده است. از طرف دیگر میزان شفاف سازی ها در این باره هم بهتر شده است.

این گزارش همچنین نشان می دهد که در سال 2018 شمار جرائم راست افراطی در اتریش کمی افزایش پیدا کرده است.

بر اساس این گزارش قوی ترین محرک برای خشونت و جرائم نژادپرستانه در اتریش بیگانه ستیزی و دشمنی با پناهندگان است.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 10410

به "یک نهاد امنیتی: داعش بزرگترین تهدید برای امنیت اتریش است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک نهاد امنیتی: داعش بزرگترین تهدید برای امنیت اتریش است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید