یک واکسن کرونای دیگر روی انسان آزمایش می گردد

به گزارش بلاگ پو، همزمان با رقابت شرکت های داروسازی و کشورهای مختلف برای فراوری واکسن کرونا، شرکت نواواکس آمریکا شروع آزمایش بالینی واکسن فراوریی خود را گفت.

یک واکسن کرونای دیگر روی انسان آزمایش می گردد

شبکه خبری سی ان ان بامداد سه شنبه گزارش داد که این شرکت مستقر در ایالت مریلند آمریکا که 130 نفر برای دریافت واکسن آن داوطلب شده اند، گفته است که از همین امروز آزمایش بالینی واکسن فراوریی خود را آغاز می نماید.

واکسن این شرکت با نام NVX‑CoV2373 قرار است امروز برای نخستین بار در استرالیا که انجام مرحله اول آزمایش های بالینی آن را در دو بیمارستان به عهده گرفته، به اولین داوطلب ترزیق گردد.

براساس بیانیه ای که نواواکس منتشر نموده، این واکسن در مراحل آزمایشگاهی سطح بالایی از آنتی بادی را در بدن بیمار فراوری نموده که به گفته این شرکت، نتایج آن حاکی از شواهدی محکم برای ایجاد ایمنی در بدن انسان در مقابل کووید19 است.

اگرچه شرکت نواواکس آغاز آزمایش بالینی را تنها در یک بیانیه اعلام و آن را به همراه نتایج مراحل آزمایشگاهی در هیچ نشریه علمی منتشر ننموده است، گفته است که پس از انجام آزمایش بالینی نتایج آن تا ماه ژوئیه (تیرماه) معین خواهد شد.

این شرکت همچنین پیش از معین شدن نتایج آزمایش بالینی این واکسن، آغاز به فراوری انبوه آن نموده تا در صورت مثبت بودن نتایج، در تامین احتیاج بازار دنیای کمبود نداشته باشد.

نواواکس برای فراوری این واکسن 388 میلیون دلار بودجه از ائتلاف برای ابتکارهای آمادگی در مقابل همه گیری متشکل از گروهی از سازمان های دولتی، خصوصی و نیکوکاران است، دریافت نموده است.

یک سخنگوی شرکت نواواکس به سی ان ان گفت که این شرکت آماده است که تا سرانجام امسال میلادی 100 میلیون دوز از این واکسن را برای توزیع آماده کند و این مقدار را تا سرانجام سال آینده میلادی (2021) به یک میلیارد دوز برساند.،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 26942

به "یک واکسن کرونای دیگر روی انسان آزمایش می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک واکسن کرونای دیگر روی انسان آزمایش می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید