یک کمیته کنگره به لغو اختیارات جنگی رئیس جمهوری آمریکا رای داد

به گزارش بلاگ پو، یک کمیته مجلس نمایندگان آمریکا با طرحی که خواهان لغو اختیارات جنگی رئیس جمهوری این کشور است موافقت کرد.

یک کمیته کنگره به لغو اختیارات جنگی رئیس جمهوری آمریکا رای داد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کمیته اعتبارات مجلس نمایندگان آمریکا شامگاه سه شنبه با اضافه شدن متممی به لایحه بودجه دفاعی این کشور که خواهان لغو اختیارات جنگی رئیس جمهوری این کشور است موافقت کرد.

این متمم که به پیشنهاد بارابارا لی عضو دموکرات مجلس نمایندگان ارائه شد و با 30 رای موافق در مقابل 22 رای مخالفت به تصویب رسید، خواهان لغو قانونی است که به ترامپ اجازه می دهد در بعضی شرایط خاص بدون مشورت کنگره از نیروهای نظامی این کشور استفاده کند.

این قانون موسوم به اختیار استفاده از نیروی نظامی پس از حملات سپتامبر 2001 به تصویب رسید و تاکنون بهانه 41 اقدام نظامی آمریکا در 18 کشور مختلف را در اختیار دولت های مختلف این کشور قرار داده است.

باربارا لی که هنگام تصویب این قانون در سال 2001 هم تنها قانونگذاری بود که به آن رأی مخالف داد طی سال های گذشته بارها خواهان لغو این قانون شده، اما کوشش های او همیشه ناکام مانده است. آخرین کوشش او سال گذشته بود که متمم مشابهی برای الحاق به لایحه بودجه دفاعی آمریکا پیشنهاد داد اما با آن مخالفت شد.

لی امیدوار است در سایه اتفاقات اخیر بتواند این متمم را در قالب لایحه بودجه دفاعی به تصویب رسانده و به قانون تبدیل کند.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 7383

به "یک کمیته کنگره به لغو اختیارات جنگی رئیس جمهوری آمریکا رای داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک کمیته کنگره به لغو اختیارات جنگی رئیس جمهوری آمریکا رای داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید