4 فناوری پوشیدنی که کیفیت زندگی را بهتر می نماید

به گزارش بلاگ پو، ایسنا نوشت: پژوهشگران دائما در حال کوشش برای توسعه فناوری های نوین هستند و اغلب فناوری هایی که آنها توسعه می دهند به طور قابل توجهی کیفیت زندگی افراد را ارتقا می دهد.

4 فناوری پوشیدنی که کیفیت زندگی را بهتر می نماید

در سال 2018 ما شاهد نوآوری های پوشیدنی بسیاری بودیم و هستیم و در این خبر قصد داریم 4 فناوری پوشیدنی برتر سال 2018 که کیفیت زندگی افراد را ارتقا داده است را معرفی کنیم.

کاردیابند(KardiaBand)

به گفته سازمان بهداشت دنیای، حدود 17.9 میلیون نفر از بیماری قلب و عروق در سال 2016 جان خود را از دست دادند. درک افراد از سلامت قلب خود می تواند میزان آمار مرگ و میر بر اثر بیماری قلب و عروق در دنیا را کاهش دهد. KardiaMobile و KardiaBand برای مقابله با این مسئله توسعه داده شده اند.

ضربان قلب نامنظم می تواند در هر لحظه اتفاق بیفتد، که به عنوان فیبریلاسیون دهلیزی(atrial fibrillation) شناخته شده است، که این اختلال در ریتم قلب در برخی موارد منجر به سکته مغزی می گردد.

تا چندی پیش تنها راه برای ردیابی و تحلیل ضربان قلب نامنظم، رفتن به اورژانس بیمارستان و انجام نوارقلب(ECG) است اما اکنون با دو فناوری پوشیدنی این مشکل حل شده است. فناوری های پوشیدنی KardiaMobile و KardiaBand یک نوار قلب متحرک هستند که می توانند هرگونه ناراحتی در قفسه سینه افراد را تنها در 30 ثانیه مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند.

آیرا(Aira)

براساس آمار اخیر سازمان بهداشت دنیای، تعداد افراد مبتلا به اختلال بینایی در دنیا 285 میلیون نفر برآورد می گردد که در آن میان، 39 میلیون فرد نابینا و 246 میلیون نفر دارای دید کم هستند. 62 درصد افراد دارای دید کم و 82 درصد نابینا و سن آنها 50 سال و بالاتر است. عینک های آیرا می تواند یاری کند زندگی افراد نابینا ساده تر گردد. عینک های پوشیدنی آیرا با صدایی که در سر کاربران اعمال می نمایند، کاربران را راهنمایی می نمایند تا در حین راه رفتن به موانع برخورد ننمایند. درون عینک های آیرا دوربین تعبیه شده است و کاربر را همانند یک همراه راهنمایی می نماید. قیمت این عینک ها بسته به احتیاج کاربران متفاوت است و قیمت این محصول از 89 دلار تا 329 دلار است.

حسگر پوستیMy Skin Track UV Sensor

پژوهشگران دانشگاه نورت وسترن(Northwestern University) ایالات متحده آمریکا با همکاری شرکت مراقبت های شخصی فرانسوی اورئال (LOréal) موفق به توسعه یک حسگر پوستی شده اند که می تواند به افراد هشدار دهد که چه میزان در معرض موج فرابنفش قرار دارند. حسگر مذکور My Skin Track UV Sensor نام دارد و به اندازه یک اسمارتیز است و می تواند به افراد هشدار دهد که در معرض چه میزان آلودگی، رطوبت، آلرژی، نور خورشید و اشعه فرابنفش که به پوست آنها صدمه می زند، قرار دارند.

این دستگاه کوچکترین حسگر پوستی در دنیا است و می تواند به ناخن کاربر متصل گردد، همچنین کاربران می توانند آن را به گردنبند خود نیز متصل نمایند.

قیمت این حسگر پوستی 59.95 دلار است و تقریبا غیرقابل خراب شدن است و به مصرف نمایندگان یاری می نماید تا بیشتر از پوست خود مراقبت به عمل آورند. این دستگاه کوچک می تواند میزان اشعه آفتاب و فرابنفشی را با هر طول موجی که هستند، اندازه گیری کند. این حسگر پوشیدنی بدون باتری کار می نماید و توسط انرژی خورشیدی عمل می نماید. یکی از مزیت های این حسگر این است که به سختی شکسته می گردد و ضد آب نیز است. این حسگر قابل اتصال به گوشی های هوشمند است. حسگر پوشیدنی، انرژی نور را به برق تبدیل می نماید و این نیرو را به یک ولتاژ خوانده شده که به تلفن فرستاده می گردد، منتقل می نماید.

اولِت(Owlet)

اگر افرادی مایل به نظارت و مراقبت از نوزاد خود در همه لحظات حتی لحظاتی که کنار آنها نیستند، هستند، می توانند از اولت استفاده نمایند. دستگاه اولت افراد را قادر می سازد تا سلامت فرزند خود را به وسیله یک جوراب هوشمند چک نمایند.

این فناوری پوشیدنی مجهز به اکسی متر است و توسط آن سطح اکسیژن و ضربان قلب نوزاد را اندازه گیری می نماید و به طور مداوم این داده ها را به وسیله بلوتوث و یک برنامه گوشی هوشمند برای پدر و مادر ارسال می نماید. پالس اکسی متر(Pulse Oximeter) یا اکسیژن سنج خون وسیله ای است که با یاری آن می توان میزان درصد اشباع اکسیژن خون سرخرگ انسان را اندازه گیری کرد.

5656

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 3459

به "4 فناوری پوشیدنی که کیفیت زندگی را بهتر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 فناوری پوشیدنی که کیفیت زندگی را بهتر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید